احسان قاضی زاده هاشمی عضو کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات از شبکه‌های اجتماعی در برنامه «وقت انتخابات» که به طور زنده از صفحه اینستاگرام خبرگزاری فارس پخش شد، در پاسخ به این پرسش که اولین روز مناظرات انتخابات ریاست جمهوری چه زمانی خواهد بود خاطرنشان کرد: واقعیت این است که اصل مناظرات انتخاباتی را در دستور کار داریم اما در مورد تعداد، کم و کیف آن اجازه دهید کمی تحمل داشته باشیم تا پس از اعلام رسمی نامزدهای انتخاباتی در اطلاعیه بعدی زمان، مدت و ترتیب بندی مناظرات را اعلام خواهیم کرد.

وی در مورد اینکه آیا شیوه مناظرات تغییر پیدا کرده یا خیر، گفت: در دوره گذشته ۳ مناظره در بحث‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاست خارجی بین نامزدهای ریاست جمهوری داشتیم، در این دوره هم بنای ما این است که  فضای مناظره ای حتماً باشد، اما این اتفاق یک ارتباط مستقیمی با تعداد نامزدهای تایید صلاحیت شده دارد.

قاضی زاده هاشمی افزود: اگر تا فردا حوالی ظهر، اسامی قطعی مشخص شود به احتمال زیاد فردا شب مراسم قرعه کشی برنامه های تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری را خواهیم داشت اما اگر فردا زمان اعلام تغییر کند تصمیم دیگری خواهیم گرفت.

وی تصریح کرد: ما در دوره قبل مناظره نماینده های نامزدهای انتخاباتی را نداشتیم اما این دوره این مناظره را در دستور کار داریم و مناظره نمایندگان نامزدها به صورت رادیویی است و بیشتر موضوعات اقتصادی خواهد بود. 

قاضی زاده در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود شورای نگهبان تعداد نامزدها را به صدا و سیما گفته است تا دکور مناظرات بر اساس آن ساخته شود گفت: چنین موضوع صحت ندارد و ما اطلاعی از این موضوع نداریم و منتظر اعلام تایید صلاحیت شدگان از سوی شورای نگهبان هستیم.