علیرضا زاکانی پس از ثبت‌نام در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری در نشست خبری با بیان اینکه امروز با یک تعارض مواجهیم، گفت: از یک طرف دارای مکتب عالمگیر اسلام، ایران متمدن، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، ملتی شیعه و موقعیت سوق الجیشتی بی نظیر، امکانات و سرمایه های عظیم انسانی، مادی و معنوی، عمق استراتژیک و اراده عمومی برای تحول و پیشرفت ایران اسلامی هستیم که به راستی همه اینها حکایت از توانمندی ایران قوی و پیشرفته برای تکیه بر جام جهان دارد، اما از سوی دیگر، با حجم انباشته ای از ناکارآمدی های متعدد و آزاردهنده برای مردم مواجهیم.

وی بیان کرد: تورم دو رقمی، خط فقر تشدید شده، نرخ بالای بیکاری، وعده های فراموش شده دولتمردان، ناترازی در نظام بانکی، نقدینگی افسارگسیخته، وضعیت اسفبار بازار بورس و زیان جمع زیادی از مردم، کاهش ارزش پول ملی، عدم توجه به توانمندی های داخلی، سیاسی کاری ها، شعارزدگی ها و فساد اقتصادی خانمان سوز، تبعیض های ناروا و دنیاطلبی برخی از مسئولان و قدرت طلبی برخی از سیاسیون و انفعال و خدشه به استقلال سیاسی کشور در مقابل بیگانگان امید را در دل مردم به ویژه جوانان آینده ساز کشور کمرنگ کرده و انتظار از دولت آینده برای سامان دادن و کارآمدساختن حکومت در ارائه خدمت به مردم و تسریع پیشرفت کشور در گام دوم انقلاب اسلامی را بالا برده است.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه عدالت، استقلال، آزادی، پیشرفت در سایه معنویت و عقلانیت باید به معنای حقیقی کلمه محقق شود، تصریح کرد: تصمیم اینجانب تا دیروز، نیامدن بود و همه تلاش خود را معطوف به تبیین شرایط سخت کشور و انسجام جبهه انقلاب نمودم اما آرایش جدیدی در صحنه رقابت شکل گرفته است و تمام نمادهای فساد، اشرافیت سیاسی و ناکارآمدی به صحنه آمده اند.

زاکانی ادامه داد: مسببین وضع اسفبار فعلی و حامیان آنها طلبکارانه به عرصه آمده اند و سودای دولت سوم روحانی را در سر می پرورانند و در پاسخ به نیاز جبهه انقلاب و با اهتمام به منطق وحدت، پذیرفتم به میدان بیاییم تا ان شاالله با زمین زدن شبکه فساد و نفوذ، ایران قوی و پیشرفته محقق شود.

وی تاکید کرد: کشورداری و تحول اقتصادی نه با قانون شکنی، نه با حرف درمانی، نه با سستی و بیگانه پرستی، نه با غفلت از ظرفیت های داخلی و نه با تصمیمات ۲۰ دقیقه ای میسر نخواهد شد.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: جبهه انقلاب به سطحی از بلوغ و عقلانیت و هوشمندی رسیده است که هیچ نگرانی بابت تصمیم گیری جمعی در رسیدن به نامزد واحد نخواهیم داشت.

زاکانی گفت: مردم به جای کنترل از راه دور و پشت میز، حضور در میدان و حل مشکلات اقتصاد را می خواهند و دو قطبی انتخابات امروز، میز قدرت پرستی در برابر حضور جهادی در میدان خدمت رسانی و مبارزه بی امان با فقر، فساد و تبعیض است. باید به خدا توکل کرد، به مردم اعتماد و تکیه نمود. اهل علم و شایستگان را محور تحول قرار داد و از همه فرصت های جهانی و منطقه ای برای پیشبرد مصالح انقلاب و منفعت ملت بهره برد.