دکتر « محمد جواد ظریف » وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران که امروز (چهارشنبه) وارد مسقط پایتخت عمان شده بود، با «فهد بن محمود آل سعید» معاون نخست‌وزیر عمان در امور شورای وزیران دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی عمان، ظریف در این دیدار، سلام حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران را به « هیثم بن طارق » سلطان عمان ابلاغ و برای وی و مردم عمان آرزوی رشد و توسعه کرد.

در ادامه این دیدار، دو طرف روابط دو جانبه و راههای توسعه آن در تمامی زمینه‌ها و همچنین آخرین تحولات منطقه‌ای و جهانی و تلاش در جهت استقرار امنیت و ثبات در منطقه گفت‌و‌گو کردند.

طرفین همچنین در این دیدار با تاکید بر روابط متمایز ایران و عمان مبتنی بر اراده رهبران دو کشور بر عزم خود در رفع موانع و سرعت بخشیدن به تصمیمات متخذه از سوی مقامات عالیه دوکشور تاکید کردند.

در این دیدار «بدر البوسعیدی» وزیر خارجه عمان و «علی نجفی» سفیر ایران در مسقط نیز حضور داشتند.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیشب (سه‌شنبه) از سفر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به عمان در روز چهارشنبه خبر داد و هدف از این سفر را گفت‌وگو در حوزه روابط دوجانبه و همکاری‌ها در منطقه برشمرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پیش از این هم در سفر به دوحه با امیر و وزیر خارجه قطر دیدار و به گفت‌وگو درباره مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی پرداخت. 

رئیس دستگاه دیپلماسی پس از آن به بغداد سفر و با مقامات عراقی دیدار کرد و در ادامه این سفر به اربیل رفت و با مقامات منطقه کردستان عراق دیدار و به گفت‌وگو پرداخت.