حسن شجاعی، نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با «پارس نیوز» ضمن اشاره به عملکرد دولت در ماه های پایانی عمر خود و افزایش نارضایتی عمومی تاکید کرد: متاسفانه رویکردی که دولت از ابتدای عمر خودش داشته معلق نگه داشتن فضای کشور هم فضای سیاسی و هم فضای اقتصادی بوده است. 

شجاعی گفت که در فضای معلق طبیعتا نمی شود کاری را انجام داد. عملا هم حدود 8 سال است که در بخش های سیاست خارجی یا موضوعات اقتصادی در حال عقبگرد هستیم ومتاسفانه سفره های مردم ما تحت تاثیر همین رویکرد هم خالی و هم کوچک شده است.

*رویکرد معلق نگه داشتن مردم و اقتصاد در 100 روز پایانی دولت ادامه دارد

وی افزود: ما امیدوار بودیم که رئیس جمهور وقتی از صد روز پایانی دولت حرف میزند واقعا یک اتفاقات خوبی را برای مردم رقم بزنند و باز ما شاهد آن رویکرد نباشیم که صد روز پایانی دولت هم مثل صد روز آغازین دولت مردم در فضای معلق باشند و اقتصاد کشور شرطی و وابسته به موضوعاتی خارج از اراده دولت و خارج کشور باشد که متاسفانه این رویکرد همچنان ادامه دارد.

شجاعی ادامه داد: نکته دوم این است که رئیس جمهور چند وقت قبل خطاب به وزار گفتند که ما به اندازه کافی هرچیزی را که لازم بوده گران کردیم و گفتند که من خواهش میکنم در این 3،4 ماه پایانی دولت دیگر چیزی را گران نکنیم.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ یادآورشد که اما بعد از اینکه این جمله را فرمودند ما هر هفته بلکه هم هر روز شاهد این هستیم که یا به صورت رسمی یا به صورت غیر رسمی اجناس مختلف در حال گران شده است. گاهی با مصوبات و با مجوز های قانونی و گاهی هم بدون مجوز که این رویکرد هم در واقع ضربه به اقتصاد مردم و معیشت مردم است.

او با بیان نکته سوم مبحث خود خاطرنشان کرد که موضوع به مراتب مهم تری هم هست و آن این است که دولت محترم با تناقض گویی به جز اینکه به اقتصاد مردم ضربه میزند به اعتماد مردم هم آسیب میزند. به عنوان مثال اینکه رئیس جمهور فرمودند اجناس گران نشود و بعد از آن گران می شود این هم ضربه به اقتصاد مردم هست و هم این تناقض در گفتار و کردار ضربه به اعتماد مردم می زند.