حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران صبح امروز (25 فروردین 1400) در جلسه هیأت دولت ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، ماه برکت، رحمت و مغفرت اظهار داشت: ماه رمضان ماهی است که همه درهای بهشت باز می‌شود و همه درهای جهنم بسته می‌شود و این خلاصه برکات این ماه مبارک است.

وی افزود: این ماه،‌ ماه معنوی است و همه ما در سراسر کشور باید احساس کنیم که ماه رمضان آمده است و فقط این نیست که در خیابان کسی غذا نخورد و یا سیگار نکشد چرا که همه رعایت می‌کنند و البته این‌ها حداقل کار است؛ ماه رمضان ماهی است که باید کاملا معنویت را و برادری را احساس کنیم چرا که در این ماه قلب‌ها تغییر می‌یابد.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: خداوند در ماه مبارک رمضان مقدر کرده عمل کم را با ثواب زیاد پاسخ دهد؛ ماه رمضان ماهی است که همه در آن احساس امنیت و آرامش می‌کنند. امنیت فقط به معنای فرود نیامدن بمب بر سرها نیست بلکه در این ماه زبان فحش، تهمت، ناروا و تحقیرها را هم نمی‌شنویم و امنیت حاکم است.

«انسان روزنامه را نگاه می‌کند امنیت است؛ صدا و سیما را نگاه می‌کند، امنیت است؛ سخن مردم را نگاه می‌کند امنیت است؛ مراکز رسمی را نگاه می‌کند امنیت است؛ یعنی هیچ جا انسان احساس نمی کند که ببینم اینجا چه می گویند و آنجا چه نوشته‌اند؟ خیر؛ همه جا خوبی است.»