محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دوشنبه شب در پی خرابکاری اخیر از سوی رژیم صهیونیستی در تاسیسات غنی سازی نطنز به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد نامه نوشت.

ظریف در این خصوص در یک رشته توئیت نوشت: خطاب به دبیرکل سازمان ملل نوشتم: هدف قرار دادن تعمدی یکی از تاسیسات هسته‌ای تحت پادمان – با خطر بالای نشت سراسری و بی‌هدف مواد رادیواکتیو – یک تروریسم هسته ای و جنایت جنگی است. اسرائیل در خصوص اقدام برای جلوگیری از احیای برجام بعد از انتخابات ایالات متحده تهدید کرده بود و هم اکنون به رخ می کشد.

وی افزود: اگر ایالات متحده خواهان جلوگیری از پیامدهای این قمار احمقانه است، باید از استفاده از تروریسم اقتصادی که از سوی ترامپ اجرا شد یا تروریسم هسته ای اخیر به عنوان اهرم مذاکراتی دست بکشد و تمامی تحریم های اعمال شده، مجددا اعمال شده و تغییر نام یافته از زمان اجرای برجام را لغو کند.

ظریف در توئیت دیگری خاطرنشان کرد: پس از راستی آزمایی به موقع از لغو تمامی تحریم های ایالات متحده، ایران با توقف اقدامات جبرانی خود پاسخ خواهد داد؛ اقداماتی که هم اکنون به دلیل خرابکاری هسته ای اخیر به طور چشمگیری سیر صعودی به خود خواهد گرفت.

 بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی صبح یکشنبه‌ ۲۲ فروردین در گفت‌وگو با فارس از وقوع حادثه در بخشی از شبکه توزیع برق تاسیسات غنی سازی نطنز خبر داد و گفت که این حادثه تلفات انسانی و آلودگی به همراه نداشته است. علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی نیز عصر همان روز در واکنش به این حادثه در تاسیسات نطنز، گفت: ایران ضمن محکوم کردن این حرکت مذبوحانه و تاکید بر ضرورت برخورد جامعه بین المللی و آژانس با این تروریسم هسته‌ای، حق خود را برای اقدام علیه عاملان، آمران و مباشران محفوظ می‌دارد.