احمد علیرضابیگی، عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شورای مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با «پارس نیوز» بیان کرد: ظریف مطلبی را در جهت مسیر برجام اعلام کردند که اگر غرب به آن چیزی که در برجام مشخص شده است عمل نکند این موضوع چینش سیاسی و تفکر ما را تغییر خواهد داد.

وی افزود: هم اکنون با توجه به سوء کارکردهای دولت، نافرجام ماندن برجام و مشکلات عمده اقتصادی که به واسطه فقدان تضمین آثار برجام در کشور و اقتصاد به وجود آمده باعث شده است تا دولت تلاش کند با تنفس مصنوعی و لحاظ کردن هدف گذاری مشترک با بایدن به نحوی در انتخابات ایران اثرگذاری کند و برجام را آبرو مند کند و اینطور نشان دهد که مشکل از برجام نبوده و مشکل از ترامپ بوده است و ما خوب عمل کرده ایم.

علیرضابیگی تاکید کرد که البته رهبر معظم انقلاب با هوشمندی تحقق تعهدات جمهوری اسلامی ایران را موکول به راستی آزمایی از انجام تعهداتی که به موجب برجام غرب بایستی انجام دهد، منوط کردند اما  اروپا و آمریکا حتما تلاش می کنند که این مرحله گام به گام انجام شود اما این موضوع  جزء خط قرمزهای جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.

*بدیهی است دولت به دنبال تاثیر بر انتخابات با به نتیجه رساندن مذاکرات وین است

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: بنابراین برداشتن تحریم ها بایستی به یکباره اتفاق بیفتد و مورد راستی آزمایی قرار بگیرد و این شرط قطعی و تغییر ناپذیر جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

وی در پاسخ به اینکه آیا عجله دولت برای ایجاد یک توافق به دلیل تاثیر بر نتیجه انتخابات پیش رو است؟ عنوان کرد:  بله. طبیعی است. چرا که یک تفکر در معرض قضاوت مردم قرار خواهد گرفت و بناست که این تفکر نشان دهد دارای آبرو و کارکرد است و توانسته نتیجه را بدست بیاورد و به واسطه این موضوع بر انتخابات آینده ایران اثر بگذارد و بدیهی است که دولت آن را دنبال می کند.