محمدباقر قالیباف در بیست و پنجمین همایش سراسری فرماندهان، معاونان، رؤسا و مدیران نیروی انتظامی با بیان اینکه بی‌شک امروز در کشور با چالشهای بسیاری روبه رو هستیم، اظهار کرد: انقلاب اسلامی افتخارات بزرگی را پدید آورده و تأثیرات آن را نیز در تمام عرصه‌ها در سطح کشور، منطقه و بین‌المللی شاهد هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تدابیر امام (ره)، مجاهدتهای مردم و رهبری‌های هوشمندانه و حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای عزیز "مدظله العالی" بدون شک سبب شده که امروز در این مقطع از تاریخ و آغاز قرن جدید عزت مسلمانان و احیای مجدد اسلام را شاهد باشیم.

وی عنوان کرد: طبیعی است که با چنین رویکرد و باورهایی، در مقابل استکبار جهانی بایستیم و مانع از تسلط آنها در دنیا و منطقه شویم که این ایستادگی وظیفه قرآنی و انسانی است.

رئیس قوه مقننه بیان کرد: امروز برقراری نظم و امنیت در سراسر کشور از اولویتهای اساسی و مهم است بنابراین ناگزیریم تمام چالشهای پیش رو از سر راه برداریم.

قالیباف به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری به عنوان یک سیاست نامه اشاره کرد و ادامه داد: مهمترین وظیفه ما در گام دوم انقلاب اسلامی این است که تلاش کنیم تا فاصله بین بایدها و واقعیات را کم کنیم؛ برای انجام این امر باید یک تحول و معجزه اجتماعی را که منطقی و فراگیر باشد،‌ ایجاد کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مردم‌باوری باید به عنوان یک موضوع مهم مورد اهتمام قرار بگیرد، گفت: لازم است که با زبان مردم سخن بگوییم؛ اگر در فرهنگ اهل بیت و اسلام نگاهی بیندازیم متوجه می‌شویم که امامان ما در هر مقطع از زندگی با مردم با زبان خودشان صحبت می‌کردند.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات ما این است که در حوزه‌های مسائل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ... رشد قابل توجهی را شاهد هستیم، اما نتوانسته‌ایم پا به پای این حوزه‌ها در جامعه پیش برویم.

این مقام مسئول متذکر شد: موفق نبودن در برخی از مسائل به دلیل ناکارآمدی و دوری از مردم‌باوری و اندیشه‌های ناب انقلاب اسلامی است، مدیران ما باید خداباوری و ایمان داشتن به سنتهای الهی را مدنظر قرار دهند همانطور که در دوران دفاع مقدس با این دو رکن اساسی توانستیم موفق عمل کنیم.

قالیباف به نظام اداری و اجرایی در کشور نیز اشاره کرد و گفت: مدیران ما باید با تسلط کامل بر این موضوع مسائل را به سرانجام برسانند.

رئیس قوه مقننه با اشاره به رابطه کارگزاران و مدیران با مردم نیز اشاره کرد و ادامه داد: شهید بهشتی در این رابطه می‌فرماید که بعضی از موضوعات در فرهنگ اسلامی و در فرهنگ ما دُگم هستند، در واقع ایشان معتقدند که در رابطه بین کارگزار در نظام اسلامی و مردم هرگز نباید حجابی وجود داشته باشد.

وی با تأکید بر اهتمام ویژه به خواسته‌های گروه‌های مختلف مردم یادآور شد: باید پاسخهای دقیق ، به موقع و صریح به خواسته‌های مردم بدهیم در غیر این صورت با مشکلاتی در آینده روبه‌رو خواهیم شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: همیشه باید در حال حرکت و جوشش باشیم و پا به پای مسائل جامعه پیش برویم چرا که روزمرگی با انقلاب اسلامی و مدیریت جهادی سازگاری ندارد.

قالیباف ادامه داد: نیروی انتظامی با توجه به مسائل اجتماعی ، سیاسی، اقتصادی، امنیتی و ... در بطن زندگی مردم است، لذا شناخت پدیده‌ها و سپس اقدام کردن از اوجب واجبات است، در واقع سازمانهایی همچون نیروی انتظامی زمانی موفق هستند که جلوتر از پدیده‌ها حرکت می‌کنند.

این مقام مسئول متذکر شد: امروز اعتماد مردم به نیروی انتظامی افزایش یافته است که این امر ناشی از مجاهدتهای فرماندهان، مدیران، رؤسا و همچنین سربازان است، در واقع اعتمادسازی یکی از بزرگترین سرمایه‌های اجتماعی برای نیروی انتظامی و پایه اساسی اعتمادسازی در کارآمدی مبتنی بر مردم‌باوری است.

وی با بیان اینکه افتخار می‌کنم که امروز خدمتگزار مردم عزیز هستم، گفت: امنیت و معیشت یکی از موضوعات مهم است که در مجلس شورای اسلامی توجه ویژه‌ای به این دو موضوع خواهد شد و ان‌شاءالله امسال با در نظر گرفتن اعتبارات در راستای نوسازی 208 پاسگاه اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.