رئیس جمهور در گفت‌وگویی تلفنی با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ، فرا رسیدن سال ۱۴۰۰ هجری شمسی را به معظم‌له تبریک گفت.

حجت‌الاسلام حسن روحانی در این گفتگوی تلفنی که در آغاز سال جدید انجام شد، ضمن تبریک سال نو و آرزوی سلامتی و طول عمر برای رهبر انقلاب، تأکید کرد که به رغم همه توطئه‌های دشمنان، تلاش خواهد شد که سال ۱۴۰۰، سالِ مهار کامل کرونا و تامین سلامت مردم، حل مشکلات اقتصادی، خنثی‌سازی و رفع تحریم‌ها، ادامه تولید و افتتاح طرح‌های بزرگ، ایجاد رونق با کمک همه مردم در بخش‌های اقتصاد و فرهنگ، و سال تحول در زندگی مردم باشد.

رئیس جمهور همچنین ابراز امیدواری کرد که با عنایت ولی‌عصر(عج) و به پشتوانه صبر و ایستادگی ملت، همانطوری که از مشکلات سختِ ناشی از تحریم و شیوع بیماری کرونا در سال گذشته عبور کردیم، از دشواری‌ها و رنج و درد مردم ناشی از جنگ اقتصادی و پاندمی کرونا نیز عبور کرده و سال جدید با گسترش روند واکسیناسیون سال سلامت مردم و همچنین فعالیت و رونق اقتصادی و زندگی بهتر و جبران سختی‌ها باشد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در این گفتگو با تبریک سال نو به رئیس جمهور و خانواده بزرگ ملت ایران، برای توفیق بیشتر دولت در خدمت به کشور و مردم، آرزوی توفیق نمودند.