جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «پارس نیوز» به عقب‌نشینی اروپایی‌ها از تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اشاره کرد و گفت: یکی از علل عقب‌نشینی تروئیکای اروپایی، مستحکم ماندن ایران بر رویه و سیاست مقاومت فعالی است که به‌واسطه قانون « اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» در پیش‌گرفته است.

وی افزود: این قانون دست و بازوی دیپلماسی کشور را در برابر زیاده خواهان دنیا پر کرد و نشان داد که اراده کشور ما بیش از این‌هاست. به همین دلیل غربی‌ها پی بردند که در صورت کوچک‌ترین اقدام تهدید برانگیزی علیه ایران غنی‌سازی اورانیوم به 60 درصد نیز خواهد رسید.

قادری ادامه داد: طرف‌های اروپایی برجام باید بدانند که این آن‌ها هستند که باید به تعهدات خود عمل کنند و درخواست‌های واهی و تهمت‌های احمقانه به ایران نزنند.

او عنوان کرد: سیاست مقاومت فعال به توصیه رهبر معظم انقلاب ادامه خواهد داشت و تا زمانی که سه کشور اروپایی به تعهدات خود در برجام عمل نکنند و آمریکا نیز به این توافق برنگردد و پس‌ازآن اقداماتشان راستی آزمایی نشود، گام‌های کاهشی ایران کم یا متوقف نخواه شد.

این عضو کمیسیون بودجه مجلس گفت: امیدوار هستیم که دولتمردان کشورمان نیز همان‌طور که تاکنون به قانون مصوب مجلس عمل کردند، آن را ادامه دهند و تحت هیچ شرایطی به‌جز شرایط معین‌شده در قانون آن را کنار نگذارند و مجدداً به غربی‌ها اعتماد نکنند.

قادری در انتها بیان داشت که عقب‌نشینی اروپایی‌ها از تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام نشان از قدرت ایران و پی بردن آن‌ها به توان کشورمان در اجرایی کردن این تهدیدها بود.