پی اتفاقات و ناآرامی اخیر در سروان، متأسفانه گروهی از اشرار مسلح در جریان حمله به پاسگاه کورین هم باعث هتک حرمت به پرچمی که مزین به نام مبارک «محمد رسول‌الله» بود شدند و هم اینکه با تیراندازهای اشرار باعث به شهادت رسیدن یکی از مأمورین ناجا و نیز زخمی شدن یکی دیگر از مدافعان امنیت سیستان و بلوچستان شد. اتفاقات اخیر باعث شد تا علمای اهل سنت سراسر کشور در مصاحبه‌های جداگانه، هم جسارت نسبت به حضرت رسول و هم حمله اشرار به یک پاسگاه انتظامی را به شدت محکوم کردند. همچنین چهار تن از علمای اهل سنت پیرانشهر و سردشت جنایت هتک حرمت به رسول خدا (ص) و شهادت مامور نیروی انتظامی را در سیستان و بلوچستان محکوم و خواستار برخورد قاطع با عاملین و مسببین این جنایت شدند. در بررسی بیشتر این موضوع و علت محبوبیت پیامبر اکرم (ص) در جهان اسلام «پارس‌نیوز» به گفت‌وگو با حجت الاسلام سید حسین خادمیان نوش آبادی پرداخت.

حجت الاسلام سید حسین خادمیان نوش آبادی، ضمن محکوم نمودن تحرکات تروریستی و ضددینی به «پارس نیوز» گفت: «مایه تاسف است که با تمامی روشن‌گری‌ها هنوز برخی درصدد ضربه به ماهیت نظام، اسلام و همچنین آشوب‌گری هستند. این اقدامات شرورانه از سوی علمای داخل کشور، مردمان حافظ امنیت کشور و چه بسا علمای اهل سنت در جای جای دنیا، محکوم می‌گردد.»

وی افزود: «شخصیت پیامبر اکرم (ص) حقیقتی روشن برای همگان است. به طوری که سایر افرادی که هیچ‌گاه در محضر ایشان تعلیم نیافتنده بودند و ایشان را از نزدیک ملاقات نکرده بودند اما از فضایل و خصیصه‌های نیک پیامبر اکرم (ص) آگاه و ایشان را الگوی خود قرار می‌دهند. بعثت نبی اکرم، رسالت آیین دینی بوده و ایشان از ابتدای حضور مبارک خود تا به امروز، دومین شخصیت برتر هستی بوده و هستند.»

خادمیان نوش آبادی تصریح کرد: «حفظ حرمت و کرامت حضرت محمد (ص) همواره به عنوان یک اصل دینی برای اهل سنت و شیعه بوده و هیچ‌گاه برای حفظ این کرامت تفرقه‌ای وجود نداشته حتی هنگامی که در تاریخ معاصر، یک مزدور قلم به دست، به نام سلمان رشدی معلون اقدام به هتک ایشان کردند. حرف‌های جعلی و اکاذیب سلمان رشدی ملعون نسبت به نبی اکرم (ص) موجب شد تا امام راحل (ره) با فتوای جهانی، به عنوان یک فقیه حکم ارتداد صادر کنند. در راستای فرمان امام راحل (ره) جهان اسلام به تبعیت از حرف ایشان پرداخت و دیگر  هیچ‌گاه اجازه هتک به مقدسات داده نشد‌. این خروش دینی برای حفظ حرمت پیغمبر (ص) موجب شد تا فردی مانند سلمان رشدی در زباله‌دانی‌های انگلیس پنهان و دیگر ردی از او باقی نماند.»

این کارشناس مسائل دینی همچنین خاطرنشان کرد: «پیروان اسلام معرفت توحیدی دارند و همین معرفت است که هیچ‌گاه اجازه هتک حرمت نمی‌دهد. خداوند در کتاب آسمانی خود، تمام انبیاء را با نام‌شان صدا می‌زد اما در هیچ آیه‌ای عبارت یا محمد دیده نمی‌شود. در تمامی آیات شریفه قرآن یا ایها محمد، یا ایها نبی نوشته شده و همین موضوع، بر اهمیت و ضرورت احترام به پیغمبر اسلام (ص) دلالت می‌کند.»

وی گفت: «در جهان اسلام یکی از واجبات نماز شهادت بر رسالت پیامبر (ص) و سلام و تسلیم گفتن بر اوست. امروز در دنیا، استعمارگران درصدد تضعیف اسلام هستند چراکه می‌دانند ره‌آورد پیامبر اسلام مردم را به سعادت مطلق می‌‌رساند. هتک پیامبر(ص) نشان از اسلام هراسی‌و آگاهی مردم دارد.»

او درپایان این گفت‌وگو گفت: «اگرچه سنت متفاوت است اما مشترکات جهان اسلام بسیار و خداوند یکتاست‌. پیامبر اسلام نیز یکی از ارکان دینی اسلام است که احترام و بزرگی او متخص تمامی دنیاست و شیعه و سنی نمی‌شناسد. هرگونه توهین به پیامبر (ص) با ایستادگی جهان اسلام رو به رو خواهد شد. پیامبر معطوف به تمام مسلمین است و بسیاری از شخصیت‌های غیراسلامی نیز عظمت و بزرگی ایشان را می‌شناسند و پیروی از ایشان را، ره رو سعادت می‌شمارند. آشوب‌گران اگر به هتک ایشان می‌پردازند به دلیل اسلام هراسی و چه بسا ایران هراسی است. دشمنان ایران اسلامی می‌بینند که این کشور بی هیچ گونه تجملات دروغین، مردم را‌ به سوی سعادت می‌کشاند و همواره از ناعدالتی و تبعیض دوری می‌کند. هتک پیامبر (ص) سرمنشا از رژیم صهیونیسم و استعمارگران دارد تا زندگی عزت‌مندانه داخل کشور را‌ خدشه دار سازند چراکه هیچ‌کشوری چهل سال با چنین آرامشی زندگی نکرده است. به برکت نور اسلام و پیامبر (ص) اسلام جهان قدرت‌مند می‌ایستد و با مسببین هتک و جنایات اخیر قاطعانه برخورد می‌کنند.»