برنامه بدون خط خوردگی رادیو گفت‌وگو در خصوص روش‌های خنثی سازی نقشه‌های دشمن در تقابل با انقلاب اسلامی در شرایط کنونی با سردار سرتیپ پاسدار علیرضا افشار رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه عالی دفاع ملی به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

افشار با تصریح بر اینکه مردم بیشترین نقش را در مقابله با استکبار جهانی به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی در دوران پس از انقلاب اسلامی داشتند، گفت: هوشمندی مردم و رهبر معظم انقلاب اسلامی توانست تمام توطئه‌های دشمنان را خنثی کند.

وی با بیان اینکه توطئه‌های آمریکا در ۴۲ سال گذشته توسط ایران بدل شدند و به ضرر آمریکا تمام شده است، اظهار کرد: تاب آوری و تحمل شرایط توسط مردم واقعاً جای تقدیر و سپاس دارد و در این راستا باید شرایطی را به وجود بیاوریم که اقتصاد کشور روی پای خود بایستد و مسائل و مشکلات را حل کنیم.

رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه عالی دفاع ملی با اشاره به نرمش قهرمانه و انعقاد معاهده برجام، بیان کرد: درحالی‌که تا پیش از این، اجماع جهانی علیه ایران در مورد ساخت سلاح هسته‌ای وجود داشت، با برجام شرایط تغییر کرد و حتی تبدیل به ابزاری برای ایران علیه آمریکا شده است، زیرا این کشور پس از خروج از برجام در انزوا قرار دارد.

وی یادآور شد: در دفاع مقدس، دشمنان جنگی را به ایران تحمیل کردند، اما آن جنگ باعث شد قدرت نظامی و دفاعی خود را به حدی برسانیم که امروز در یک حالت بازدارندگی قرار بگیریم و قدرت نظامی منطقه‌ای و جهانی باشیم. دشمن در پی حمله داعش، نقشه‌های زیادی علیه منطقه و ایران داشت، اما با هوشمندی، به شرایطی رسیدیم که امروز نفوذ منطقه‌ای ایران بسیار زیاد است.

سردار افشار ادامه داد: دشمن هزینه‌های زیادی در منطقه کرده بود، اما همه آن‌ها به واسطه هوشمندی ایران بر باد رفت و در پی ارتباط صمیمانه‌ای که با ملت‌های منطقه به ویژه عراق و سوریه داشتیم، موقعیت جنگ را تبدیل به موقعیت برتر ایران کردیم.

رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه عالی دفاع ملی شرط خنثی سازی نقشه‌های دشمنان را وحدت و توجه به مردم دانست و عنوان کرد: دست یابی به این اهداف مهم نیازمند توجه به رهنمود‌های مقام معظم رهبری است.