مجتبی یوسفی، نماینده مردم خوزستان و عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 در گفت‌وگو با «پارس نیوز» ضمن اشاره به اصلاحات مجدد کمیسیون تلفیق بر اصلاحیه بودجه دولت تأکید کرد که بعید می‌دانم این اصلاحات باعث استنکاف دولت از لایحه بودجه شود. اما به‌هرحال بیشترین نگرانی ما در اجرا است. شبهاتی وجود داشت؛ هم در بحث تحقق منابع مثل فروش دو میلیون و سیصد هزار بشکه نفتی که دولت پیش‌بینی کرده بود و هم ارز 4200 تومانی.

یوسفی افزود: این نگرانی‌ها را داشتیم زیرا 51 میلیارد تومان طی این 3 ساله گذاشته ارز دولتی 4200 تومانی برای کالاهای اساسی ، دارو و مواد اولیه اختصاص پیداکرده بود اما تمام  این‌ها به قیمت آزاد به فروش رسانده می‌شوند.

این نماینده مجلس می‌گوید: به همین جهت بیشترین نگرانی ما در بحث اجراست چراکه هرروز شاهد گرانی‌های لجام‌گسیخته هستیم که سفره مردم را کوچک‌تر می‌کند و معیشت آن‌ها را دچار مشکل کرده است.

نماینده مردم خوزستان تأکید کرد: ازاین‌رو برخی تصمیمات را در جهت منافع مردم اتخاذ کردیم. به‌عنوان‌مثال فروش روزانه نفت را یک‌میلیون و پانصد هزار بشکه در نظر گرفتیم و ارز 4200 تومانی را 8 میلیارد دلار ترجیحی در نظر گرفتیم چراکه فکر می‌کردیم این گرانی‌ها به دلیل ناکارآمدی و بد اجرا کردن تصمیمات دولت بیشتر برای مردم مشکل ایجاد کند.

یوسفی ابراز کرد: باوجوداینکه این دولتید طولانی در دور زدن قانون مصوب شده دارد و هرچند وقت یک‌بار شاهد آن هستیم که قوانین را یا اجرا نمی‌کند و یا بد اجرا می‌کند و این رفتارها علیرغم شعار روحانی است که خودش را حقوق‌دان می‌داند. حقوق‌دان اگر واقعی باشد باید بداند که اجراکننده قانون هستند و نه قانون‌گذار. اما ازیک‌طرف چون این بودجه تعاملی بوده است بعید می‌دانم که اجرایی نشود.