اسماعیل حسین زهی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با «پارس نیوز» ضمن اشاره به بررسی حزئیات طرح «جهش تولید و تامین مسکن» در صحن علنی عنوان کرد: اولین دغدغه های مجلس یازدهم معیشت و بعد از آن مسکن بود. بنابراین کمیسیون عمران نیز بانی پیگیر مسئله مسکن شد.

وی افزود: طرح ها و پیشنهادات مختلفی در کمیسیون عمران ازسوی صاحب نظران و پیشکستوان این عرصه برای ساماندهی مسکن مطرح شد. درنهایت طرح دوفوریتی «جهش تولید و تامین مسکن» درصحن علنی مصوب و به کمیسیون ارائه شد تا بحث های کارشناسی درمورد جزئیات صورت گیرد.

حسین زهی ادامه داد: دراین مرحله خوشبختانه بحث های جدی کارشناسی صورت گرفت و قرارشد دولت سالانه 1 میلیون واحد مسکن را بسازد و طبق قانون دولت باید این کار را انجام دهد. چراکه حدود  7 سال بود که دولت به این بخش ورودی نداشته است و تنها درسال پایانی طرح مسکن ملی را آغازکرده که هنوز نتیجه ای نداشته است.

این عضو کمیسیون عمران تاکید کرد: طبق طرح مجلس دولت موافقت کرد که زمین به صورت رایگان به کسانی که درمحدوده قانونی شهر و حریم شهر وجود دارد، دولت به نمایندگی از وزارت حهادکشاورزی در اختیار وزارت راه و شهرسازی قراردهد تا زمین به صورت رایگان برای ساخت مسکن استفاده شود.

او یادآورشد: سایر ارکان ها نیز موظف به همکاری هستند. به طورمثال وزارت نفت برای گازرسانی، وزارت نیرو برای آب و برق رسانی به مسکن های ساخته شده.

حسین زهی اظاره کرد: جزئیات این طرح هفته گذشته به صحن علنی رفت و بر جزئیات آن بحث کردند. مجددا به کمیسیون برگشت خورد و کمیسیون نیز کارهای لازم را برای اصلاح انجام داد و اکنون مجدد آماده ارسال به صحن است. پس از آن باید به شورای نگهبان ارسال شود.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان درانتها اظهارکرد: احتمال دارد که ایراد جزئی از این طرح در شورای نگهبان بگیرند اما قابل حل است و به زودی تصویب و ابلاغ خواهد شد. دراین مدت وزارت راه و شهرسازی همکاری بسیار خوبی را کمیسیون عمران داشت. استان ها، شهرستان ها قرار است زمین تهیه شود و قرار است این مسکن ها به کسانی است که تاکنون صاحب خانه نشده اند.