حجت‌اله خسروی درباره آخرین وضعیت تردد شهری اظهار داشت: در مصوبات ستاد مبارزه با کرونا بندرامام خمینی (ره) و بر حسب تاکیدات فرماندار ماهشهر، قرنطینه مبادی ورودی بندر امام خمینی (ره)، اجرایی شد.

وی افزود: محور ورودی از سمت شادگان - آبادان و اهواز به بندرامام خمینی (ره) تا عادی شدن شرایط مسدود شد.

خسروی در ادامه تاکید کرد: ورود و تردد خودرو‌های حمل سوخت، مواد غذایی و دارویی و نیرو‌های شاغل در منطقه ویژه اقتصادی و پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) با حداکثر ۶۰ درصد ظرفیت خودروها، در این مسیر‌ها بلامانع است.

وی گفت: تردد خودرو‌های با پلاک غیر بومی در شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است و در صورت مشاهده ۵۰۰ هراز تومان جریمه می‌شوند و تنها مشاغل گروه ۱ اجازه فعالیت دارند.

فریدون بندری سرپرست فرمانداری شهرستان بندرماهشهر در بازدید از مبادی ورودی شهرستان عنوان کرد: لازم است تا عادی شدن شرایط تشدید نظارت و اعمال محدودیت‌های سختگیرانه در ورودی‌های شهرستان ماهشهر و بندر امام خمینی اعمال شود.

وی افزود: با اعمال این محدودیت‌ها از امروز تا پایان وضعیت قرمز ورود خودرو‌های غیر بومی به شهرستان محدود خواهد شد و همچنین از کلیه همشهریان عزیز خواستاریم از سفر و خروج غیر ضروری از شهرستان پرهیز کنند.

رضا نجاتی سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا خوزستان ۲۵ بهمن ماه ۹۹ اظهار داشت: شهرستان‌های اهواز، کارون، ماهشهر، شادگان، آبادان، شوشتر، دزفول، خرمشهر، دشت آزادگان و هویزه در وضعیت قرمز، رامهرمز، شوش، امیدیه و مسجدسلیمان در وضعیت نارنجی قرار دارند و مابقی شهر‌های استان زرد هستند.

وی در تشریح محدودیت‌های کرونایی در استان خوزستان افزود: در شهر‌های نارنجی و قرمز یک سوم و در شهر‌های زرد دو سوم کارکنان ادارات و نیرو‌های ستادی شرکت‌ها در محل کار و مابقی به صورت نوبت کاری فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه این مصوبه شامل همه ادارات به جز ادارات و سازمان‌های ضروری است اظهار کرد: در شهر‌های قرمز تنها مشاغل گروه ۱، نارنجی مشاغل گروه ۱ و ۲ و در شهر‌های زرد مشاغل گروه ۱، ۲ و ۳ اجازه فعالیت دارند.

نجاتی در ادامه محدویت‌های ترد‌د در تمامی شهر‌های خوزستان را تشریح کرد و گفت: تردد از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد در تمام شهر‌های خوزستان ممنوع است. تردد خودرو‌های با پلاک غیر بومی در شهر‌های نارنجی و قرمز ممنوع است و در صورت مشاهده ۵۰۰ هراز تومان جریمه می‌شوند.

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا گفت: ساعت فعالیت ادارات در کلانشهر اهواز ۸:۳۰ تا ۱۳:۳۰ و در دیگر شهر‌های استان ۸:۳۰ تا ۱۴:۳۰ است و آرامستان‌ها تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند و اجازه برگزاری مراسم عروسی و عزا که مستلزم تجمع هستند، داده نمی‌شود.

بخش بندر امام خمینی (ره) در شمال غربی خلیج فارس و در انتهای آبراه طبیعی خور موسی، بزرگترین بندر تجاری استان خوزستان است.

بندر امام خمینی از طریق آزادراه اهواز - بندر امام خمینی (ره) به کریدور شمال جنوب و راه‌آهن سراسری آن را به پایتخت پیوند می‌دهند. منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) با داشتن ۳۸ اسکله فعال به طول ۷ کیلومتر، بزرگ‌ترین بندر فعال ایران است.

اداره کل بنادر و دریانوردی و اداره کل گمرک استان خوزستان، بزرگترین پایانه حمل کالای اساسی کشور، منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در این شهر بندری واقع شده است.