سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در صفحه اینستاگرامش نوشت: رهبر انقلاب هیچ‌گاه نسبت به مذاکره و نیت طرف‌‌های مقابل خوشبین نبودند و از روز اول تا آخر هم فرمودند که خوشبین نیستند.

وی افزود: البته مشخص هم شد که حق با ایشان بود و در همه‌ موارد این مسئله روشن شد. ما هم طبق فرمایش رهبر انقلاب، بر اساس بدبینی مذاکره کردیم.

عراقچی اضافه کرد: ایشان توصیه‌‌ای که همواره به ما داشتند این بود که حتماً با بدبینی و عدم اعتماد نسبت به طرف مقابل مذاکره کنید و ما هم روی همین مسیر حرکت کردیم، ولی در عین حال همیشه از نفس مذاکره و تیم مذاکره‌‌کننده حمایت کردند.

به گزارش فارس، معاون وزیر امور خارجه اخیرا در گفت و‌گویی با سایت رهبر انقلاب با بیان اینکه برجامی که رفع تحریم‌‌ها در آن نباشد، اصلاً برای ما هیچ ارزشی ندارد که آمریکا برگردد یا برنگردد، گفت: اگر بخواهند تحریم‌‌ها را بردارند مانع نمی‌‌شویم ولی موضوع خسارت سر جای خودش است و ما در مذاکرات آتی حتماً به این مورد خواهیم پرداخت. (اینجا بخوانید) 

گفتنی است حدود یک هفته دیگر دولت در راستای اجرای مصوبه مجلس و با توجه به عدم پایبندی طرف های برجامی به تعهداتشان، اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف می کند.