محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از سفر به مسکو برای دیدار با مقامات این کشور طی سخنانی اظهار داشت‌:  مقام معظم رهبری همواره بر روابط راهبردی  و همکاری  مشترک با روسیه تأکید داشتند و براساس همین تأکیدات نیز  سفر اول ما به مسکو صورت می‌گیرد.

وی افزود:  یکی از برجستگی‌های  این  سفر نیز این است که حاوی پیام مهمی در همین چارچوب هستیم و خرسند هستم که بگویم که روابط تهران و مسکو در حوزه اقتصادی،‌ دفاعی امنیتی،‌ صنعتی، فناوری، علمی و دانشگاهی بسیار خوب است و همین روابط  دو جانبه مخصوصا روابط بین دو پارلمان موجب شده تا روابط میان دو کشور عمق پیدا کند و بسیار تاثیرگذار باشد.

قالیباف گفت:‌ نکته دیگر این است که مشترکات زیادی بین ایران و روسیه در جهان و منطقه وجود دارد که این مشترکات فراوان ما را به این سمت سوق می‌دهد که فرصت‌های مشترک جهانی و منطقه‌ای را در چارچوب تشکیلات مناسب‌تر که به نفع مردم دو کشور،‌ مردم منطقه باشد، بتوانیم پیش ببریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این سفر ما ملاقات با روسای مجلس دوما و سنای روسیه را داریم و همچنین ملاقات‌هایی با مقامات عالی رتبه دولتی داریم که رایزنی در حوزه منطقه و جهانی را در بر می‌گیرد.