جیم آینهوف، سناتور جمهوریخواه آمریکایی شروطی چهارگانه برای بازگشت دولت بایدن به توافق هسته‌ای با ایران تعیین کرد.

بر این اساس، آینهوف گفت: از منظر من و هم حزبی‌های جمهوریخواهم، بازگشت به توافق هسته‌ای ایران یک اشتباه وحشتناک است، زیرا آن توافق دارای ایرادات زیادی است. ما تنها از توافقی جدیدی حمایت خواهیم کرد که از بسیاری از جهات بهبود یابد.

وی افزود: من از تصمیم دولت ترامپ از خروج واشنگتن از برجام استقبال کردم. بازگشت ما در شرایط فعلی به این توافق بی معنی است. همچنین برداشتن تحریم‌های ایران اشتباه بسیار بزرگی خواهد بود.

این سناتور جمهوریخواه به نمایندگی از هم حزبی‌های خود اعلام کرد تنها از توافق جدید دولت بایدن با ایران که شامل موارد ذیل باشد حمایت خواهد کرد:

۱- پرداختن به حمایت مالی ایران از شبه نظامیان در خاورمیانه، محدود کردن برنامه موشکی و بالستیک تهران و نیز بستن تمامی مسیر‌های دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای

۲- این توافق باید فراگیر بوده و تمامی نگرانی‌های اسراییل و دیگر شرکای عربی آمریکا در خاورمیانه را پوشش دهد. توافق واشنگتن و تهران باید مشروط به حمایت آن‌ها باشد و این توافق جدید نباید آن‌ها را به خطر بیاندازد.

۳- راهکار‌ها باید دائمی باشد و نباید هیچگونه بند غروب (مدت زمان معین برای محدودیت در برنامه هسته‌ای ایران) در آن لحاظ شده باشد که به ایران اجازه دستیابی به تسلیحات هسته‌ای را بدهد.

۴- این توافق باید شفاف بوده و اجازه بازرسی در هر زمان و مکان و بدون قید و شرط را بدهد و ایران باید نسبت به برنامه ساخت سلاح هسته‌ای خود در گذشته توضیح دهد.

وی در پایان از دولت بایدن خواست تحریم‌ها را همانند چکش بر بالای سر ایران حفظ کرده و تلاش کند از این راه حداکثر میزان امتیاز را از تهران کسب کند.