مهدی فخری‌زاده اظهار داشت: انسان همواره دنبال محبوبیت و مطرح شدن است و محبوبیت در جوامع خاص را دنبال می‌کند و جامعه هدفی را که هر فردی برای مطرح شدن خودش تعریف می‌کند به نظر من برگرفته از جهان‌بینی و روح آن فرد است و ما داریم افرادی را که جامعه منطقه‌ای را برای خود در نظر می‌گیرند.

وی افزود: هستند افرادی که فعالیتشان برای خوشحالی جامعه جهانی است و داریم افرادی را که از میان این جامعه جهانی خشنودی بعضی از بیگانگان را که از طرفی دشمنان ما هستند مد نظر قرار می‌دهند، اما چه می‌شود که افرادی را هم داریم که در گمنامی به سر می‌برند و به این عمق می‌رسند که در جامعه‌ای که فرایند‌های بزرگ و تاثیرگذاری دارند گمنام هستند و بعد از شهادتشان به این نقطه می‌رسند.

فرزند شهید فخری‌زاده مهابادی گفت: آنجایی که فرد گمنام است در جامعه مادی زندگی خودش آنجاست که جهان‌بینی الهی و توحیدی را مدنظر قرار داده است و هیچ چیز را نمی‌بیند مگر رضای خداوند را و این در بخشی از زندگی شهید فخری‌زاده هم بود که وقف جامعه بود و هیچ چیز را به جز خدا نمی‌دید و رفت تا جایی که محبوب خداوند شد.

وی ضمن اشاره به محبوبیت شهدا در میان آحاد هموطنان ابراز داشت: خداوند آنجاست که محبوبیت را به خلق می‌دهد که به آن شور و هیجان رسیده باشد و بعد از شهادتش در خیلی از عزیزان ما این خصلت را دیده‌ایم که می‌توان شهید سلیمانی و شهید فخری‌زاده را نام برد.

فخری‌زاده مهابادی بیان کرد: در خصوص شخصیت پدرم باید بگویم که برای خیلی‌ها ناآشنا بود و آنچه که ما می‌دانیم و آنچه که در جامعه مطرح شده است این است که شخصیت شهید فخری‌زاده صرفاً یک شخصیت علمی و بومی و یک شخصیت دانشجویی بود و نگاه به دانش این شهید از نظر من چیزی بود که این شهید والامقام را شاخص می‌کرد درمیان نگاه‌های دیگری که بعضأ مطرح می‌شد.

فرزند شهید فخری‌زاده مهابادی تاکید کرد: این شهید والامقام یک اختلافی که بین انسان و موجودات دیگر داشت و مدنظرشان نیز بود پرداختن به علم بود که می‌گفت انسان می‌تواند عالم باشد و می‌تواند تولید علم کند و به علم بپردازد و آزادانه در راه علم قدم می‌گذاشت و همیشه یک فردی عملیاتی همچون شهید سلیمانی بود.

وی تصریح کرد: این شهید والامقام اعتقاد راسخ داشت که تکیه بر تقوا و دانش می‌تواند بال علم و ایمان که در سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی هم بار‌ها گفته شده است عملیاتی کرده بود و دقیقاً وجه تمایز دانشمندان و علما هست که می‌توانند خدمت به خلق را به نحو احسن در آستانه خدا انجام دهند.

وی تصریح کرد: یکی از مصادیق شهید فخری‌زاده این بود که همه چیز را در راستای خدا می‌دانست و به فرزندان هم توصیه می‌کرد که هر کاری که انجام می‌دهید همه به خاطر خداوند باشد و در کار کردن در غذا خوردن و در تمام امور اجتماعی باید جهان‌بینی مادی باشد و مجهز به بال علم و ایمان هم باشید که مجموعه این‌ها ایجاد حکمت می‌کند.

فخری‌زاده مهابادی افزود: ما باید این بزرگان را بشناسیم و حکمت‌شان را باز کنیم و مسیر آن‌ها را تبیین کنیم تا بتوانیم هرچه بیشتر در مسیر بزرگان قدم برداریم و بتوانیم شهید سلیمانی و شهید فخری‌زاده‌های بیشتری داشته باشیم و انسان‌های مخلص و در خدمت دین و مردم هرچه بیشتر داشته باشیم می‌توانیم در این مسیر سخت به موفقیت برسیم.