سید احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با «پارس نیوز» با بیان این مطلب افزود: در بودجه سال آینده رقمی حدود 12 هزار میلیارد تومان برای حوزه فرهنگی کشور پیش بینی شده که اصلا با برای تامین هزینه های این بخش مناسب نیست.

وی با بیان این موضوع که حوزه فرهنگی شامل موضوعات متنوعی نظیر بخش های گردشگری، ورزشی،مذهبی و ... را شامل می شود اظهار داشت: حوزه هایی مانند سینما و کتاب و موسیقی و ده ها موضوع فرهنگی دیگر در کشور وجود دارد که مردم علاقه مند به پیگیری آن هستند اما با این پیش بینی بودجه بعید است که بتوان پیشرفتی را در این بخش شاهد بود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم با بیان این نکته که بی توجهی به حوزه فرهنگ آسیب های زیادی را برای جامعه و کشور به دنبال خواهد داشت تصریح کرد: برای تقویت اقتدار ملی باید به حوزه فرهنگ به عنوان یکی از زیرساخت های مهم توسعه انسانی و ملی توجه شود و به نظر می رسد پیش بینی دولت برای افزایش 22 درصدی این بخش تکافوی هزینه ها و الزامات مالی این حوزه را نداشته باشد. زمانی که انتظار داریم در شاخص های فرهنگی با سایر کشورهای دنیا رقابت کنیم باید هم هزینه آن را بپردازیم و نمی توان با دست خالی به جنگ فرهنگی رفت. حفظ جامعه از آسیب های فرهنگی که همواره در بیانات مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته تنها با شعار محقق نمی شود و باید الزامات مالی آن نیز از سوی  دولت پیش بینی شود.

قاضی زاده هاشمی در پایان این گفت و گو تصریح کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم در راستای وظایف ذاتی خود برای بهبود فضای فرهنگی کشور و تعیین شاخص های لازم برای بهره وری مناسب فرهنگی در بررسی بودجه سال آینده از بخش فرهنگ دفاع خواهد کرد تا متناسب با نیازهای جامعه و انتظاراتی که از این حوزه وجود دارد بودجه لازم به بخش فرهنگی کشور اختصاص یابد.