« سعید خطیب زاده » سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری هفتگی خود با اصحاب رسانه گفت: «چویی جونگ کان» قائم مقام وزیر امور خارجه امروز با ظریف وزیر امورخارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. دیروز هم با آقای عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه دیدار و گفت‌وگو داشت.

وی افزود: در دیدار‌های هیئت کره جنوبی با مقامات وزارت امور خارجه درخصوص پول‌های بلوکه شده ایران مباحثی مطرح شد و طرف کره‌ای سوالات فنی در مورد نفتکش این کشور داشت.

خطیب زاده ادامه داد: موضوع سفر مقامات کره اى از قبل برنامه ریزى شده بود و پول هاى ایران باید به سرعت در اختیار ایران قرار بگیریم، اما به یک فرمول کاملا مشخصى نرسیدیم و این‌ها در تاریخ روابط دو کشور باقی می‌ماند، ما دوباره تاکید می‌کنیم که کشور کره منتظر ٢٠ ژانویه ننشیند تا تصمیم گیرى کند چراکه مناسبات در آن زمان فرق خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص اظهارات یکی از نمایندگان درباره اخراج بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصریح کرد: قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها کاملا روشن است، احتمال دارد به بند۶ قانون می‌خواهد ارجاع دهد که آن بند می‌گوید در صورتی که طرف‌های متعهد به تعهداتشان پایبند نباشند، نظارت‌های فراپادمانی پایان می‌یابد و این به معنای اخراج بازرسان نیست.

خطیب زاده گفت: خرید واکسن کرونا با وزارت بهداشت است و از همان روز اول هم ایران درخواستى براى خرید واکسن از کره جنوبی نداشته است.

وی تاکید کرد: از وزارت بهداشت درخواست می‌کنم که در مورد این موضوع روشنگرى کنند.