«جرارد آرو»، سفیر پیشین فرانسه در آمریکا روز دوشنبه گفته سیاستی که دولت آمریکا علیه ایران به کار گرفته، « جنگ اقتصادی است.»

آرو این اظهارات را در مصاحبه با آکسیوس مطرح کرده. این رسانه روز دوشنبه نظرات برخی کارشناسان و سیاستمداران آشنا به مسائل ایران را درباره از سرگیری غنی‌سازی اورانیوم ۲۰ درصدی توسط تهران جویا شده است.

آکسیوس درباره سیاستی که «جو بایدن»، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا باید در قبال ایران پیش بگیرد نوشته است: «مخالفان [بایدن] می‌گویند که اجرای سیاست فشار حداکثری آمریکا توسط دونالد ترامپ به بایدن دست برتر را می‌دهد و او باید به دقت از این مسئله استفاده کند.»

آرو گفت: «این یک جنگ اقتصادی است که آمریکا علیه ایران راه انداخته است. مشخص است که این مسئله به آمریکا اهرم فشار می‌دهد.»

او که از منتقدان سیاست‌های دونالد ترامپ علیه ایران است در ادامه گفت سران کشورهای اروپایی تلاش خواهند کرد گفت‌وگو میان آمریکا و ایران را تسهیل کنند.

آکسیوس نوشته با وجود این، جرارد آرو تلاش‌های بی‌ثمر اروپایی‌ها برای مذاکره با ایران را قبل از آنکه دولت اوباما وارد مذاکره با ایران شود را به خاطر می‌آورد.

این دیپلمات فرانسوی گفت: «ما از اول می‌دانستیم که مسئله اصلی بین ایالات متحده آمریکا و ایران است. همین الان هم مسئله همین است.»