سید محمد پاکمهر نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم در گفت و گو با «پارس نیوز» با بیان مطلب فوق افزود: همانگونه که بر همگان روشن است در ایام کرونایی بیشترین فشار روحی و روانی بر دوش کادر درمان قرار داشت و این عزیزان با تلاش شبانه روزی و از تقدیم چند شهید به مبارزه با کرونا و حفظ سلامت مردم پرداختند.

وی با تاکید بر این نکته که اگر نتوانیم شرایط شغلی و کاری این عزیزان را بهبود ببخشیم به آنها جفا شده تاکید کرد: برای شرایط جذب نیروی انسانی و نیز ارتقاء وضع معیشتی نیروهای حاضر در کادر درمان برنامه ریزی های خوبی از سوی کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس یازدهم انجام شده که ان شاالله اخبار آن به زودی منتشر خواهد شد. ما وظیفه خود می دانیم از حافظان سلامت مردم در دوران سخت کرونا تقدیر نماییم و برای اینکار تمام تلاش خود را بکار خواهیم گرفت تا از ظرفیت های قانونی برای احقاق حقوق این عزیزان و بهبود معیشت آنها استفاده نماییم.

نماینده مردم بجنورد با اشاره به این موضوع که فعالان حوزه سلامت با تنوع قرارداد و نوع همکاری با مراکز درمانی درحال فعالیت هستند و این موضوع نباید در اختصاص تسهیلات به ایشان موجب تبعیض شود تصریح کرد: تلاش ما این است که در زمینه حمایت های معیشتی و اداری استخدامی به نحوی عمل نماییم که تبعیضی در کار نباشد و با عنایت به اینکه این عزیزان از جان خود برای حفظ سلامت مردم مایه گذاشته اند ما نیز برای بهبود شرایط آنها باید از هرآنچه از دستمان بر می آید کوتاهی نکنیم.

وی درپایان با اشاره به این موضوع که از نیروهای پرستار ی شرکتی که در دوران کرونا از هیچ تلاشی برای حفظ سلامت جامه کوتاهی نکردند حمایت جدی خواهیم داشت گفت: باید برای این قشر امتیازات مناسب و لازم دیده شود و تلاش می کنیم تا به نحوی شایسته و با استفاده از الزامات قانونی از تلاش های این عزیزان قدردانی شود.