ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از  سردار حضور وحید رئیس پلیس فتا در نشست دیروز کمیسیون خود خبر داد و گفت: سردار وحید ضمن ارائه گزارشی از تهدیدات موجود در فضای مجازی در دو بعد محتوایی و فنی، تأکید کرد  شبکه‌های اجتماعی که سرورهایشان در خارج از کشور است،  ظرفیت تبدیل شدن به بستر جرائم سایبری را دارند. 

او ادامه داد: رئیس پلیس فتا همچنین تقویت شبکه ملی اطلاعات را مهم دانست و گفت که در شبکه ملی اطلاعات دو هدف حفاظت از داده‌های ایرانیان و همین طور حاکمیت ملی بر فضای مجازی داخلی با هدف مقابله با جرائم در محیط سایبر دنبال می‌شود.

عمویی بیان کرد: سردار وحید گزارشی هم از تنوع جرائم سایبری و روند مقابله با این آنها در پلیس فتا ارائه کرد که حاکی از موفقیت در موارد مختلفی از کشف جرم و مقابله با مجرمان بود. بر اساس این گزارش با بهره گیری از رمز پویا در تراکنش‌های مالی، شاهد کاهش چشمگیر فیشینگ و تخلیه حساب‌های بانکی در فضای مجازی بوده‌ایم.

 سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: در این جلسه نمایندگان حاضر بر ضرورت تقویت حکمرانی ملی در فضای مجازی و ارتقای سواد رسانه‌ای در جامعه تأکید کردند.