محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه 9 دی)‌ و بعد از کارت زرد نمایندگان به فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی به دلیل عدم اقناع از پاسخ‌های این عضو کابینه دولت دوازدهم در باره واگذاری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی از اصل 44 قانون اساسی و از حقوق بخش خصوصی دفاع می‌کند.

وی افزود: مجلس درباره واگذاری‌های شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی حرف دارد و نمی‌توانیم بپذیریم در سایه خصوصی‌سازی کارهای خلاف قوانین و مقررات در کشور صورت بگیرد.

کارت زرد مجلس به وزیر اقتصاد/ پاسخ‌های دژپسند قانع‌کننده نبود

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (سه شنبه) پاسخ‌های فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد به سوال احمد نادری نماینده تهران در باره واگذاری هفت تپه را قانع کننده تشخیص نداده و به وی کارت زرد نشان دادند.

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه 9 دی ماه 99)‌ پاسخ‌های فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی به سؤال احمد نادری نماینده مردم تهران را قانع کننده تشخیص ندادند.

این عضو کابینه دولت دوازدهم بعد از توضیحاتش درباره واگذاری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه و عدم اقدام نمایندگان از مجلس یازدهم کارت زرد دریافت کرد.

از 252 نماینده حاضر در صحن علنی فقط 61 نماینده پاسخ‌های دژپسند را قانع کننده تشخیص دادند و 173 نماینده پاسخ‌های وزیر اقتصاد را قانع کننده ندانستند، ضمن این که 11 رأی هم ممتنع بود.

احمد نادری نماینده مردم تهران در سوالی مشترک با سید نظام الدین موسوی و علی خضریان دیگر نمایندگان تهران تخلفات صورت گرفته در واگذاری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه خوزستان و چرایی عدول از مقررات و شفاف نبودن این خصوصی‌سازی را از وزیر امور اقتصاد و دارایی سؤال کرده بودند.