حجت الاسلام یونس کیانی در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت سردار  قاسم سلیمانی  اظهار داشت: اهمیت وجود شخصیتی مانند سردار سلیمانی به این حد است که رئیس دولت آمریکا که جهان غرب را هدایت می‌کند، وی را هدف ترور ناجوانمردانه خود قرارداد.

وی با اشاره به اینکه مکتب حاج قاسم سلیمانی سرمایه بزرگ فرهنگی، سیاسی، نظامی، اخلاقی و اجتماعی است و زاویه‌های شخصیتی ایشان باید معرفی و شناسانده شود، اضافه کرد: نقطه کمال شهید سلیمانی این بود که با شهادتش همه ویژگی‌های ممتاز و ماندگار را به اثبات رساند و انقلاب اسلامی را در دنیا مطرح کرد از این رو باید برنامه‌های بزرگداشت ایشان در شأن شخصیت والای این شهید بزرگوار برگزار شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شبستر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن سالروز حماسه ۹ دی، گفت: تمام نیروهای سیاسی و اجتماعی کشور در حماسه ۹ دی سال ۱۳۸۸ حول محور رهبر معظم انقلاب به وفاق رسیدند و همین امر موجبات اعتلای کشور را فراهم کرد از این رو اقتدار نظام علیرغم خواسته دشمنان با بیش از چهار دهه از عمرخود، دشمنان را از نقشه های شوم خود مایوس کرد.

حجت‌الاسلام کیانی با اشاره به فرارسیدن ۱۳دی ماه سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی با بیان اینکه شهید سلیمانی قدرت راهبردی در مواجهه با غرب داشت افزود: این شهید عزیز ابزار اصلی ملت ایران در وارد کردن ضربه متقابل به فشار حداکثری دشمنان بود و به دلیل ایفای نقش اساسی در برهم زدن سلطه و فشار حداکثری آمریکا در منطقه، هدف ترور قرار گرفت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شبستر خاطرنشان کرد: در این عصر با توجه به اینکه بینش سیاسی مردم افزایش یافته از این رو مسئولان در رفتار و مواجهه با مشکلات آنها صداقت گفتار را رعایت کنند و به مردم امید کاذب ندهند چرا که در اثر این بی تدبیری، مردم امیدشان را از دست خواهند داد . باید بدانیم که جوانان ما مستعد ترین و پای کار ترین جوانان جهت اقدامات دینی و مذهبی هستند امّا ما باید مشکلات فرهنگی بین جوانان و مردم را بشناسیم و برای آنها برنامه ریزی کنیم.

حجت الاسلام کیانی با اشاره به لزوم برگزاری هرچه باشکوه تر این ایام، استفاده از ظرفیت رسانه ها و فضای مجازی را لازم دانست و افزود: برنامه های برجسته و متمرکزی در این دهه برگزار گردد و با تبلیغات شهری و فضاسازی محیطی، برنامه های متعدد از جمله تحلیل گام دوم انقلاب که نقشه راه و سند اصلی و محوریت در همه مسائل است، در دستور کار قرار گیرد.