اقدام وزارت خزانه‌داری آمریکا در تحریم شرکت «حمل‌ونقل گاز و مواد شیمیایی» ویتنام به بهانه ارتباط با ایران، با واکنش دولت هانوی مواجه شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزارت خارجه ویتنام امروز (پنجشنبه) ضمن ابراز تأسف از این اقدام آمریکا، گفت روابط ویتنام با ایران کاملاََ غیرنظامی است.

«له‌ثی ثو ‌هانگ» سخنگوی وزارت خارجه ویتنام در نشست خبری روزانه در این باره گفت: «روابط تجاری بین ویتنام و ایران کاملا غیرنظامی بوده و شامل کالاهایی است که در خدمت نیازهای ضروری مردم است و هیچ تضادی با قطعنامه‌های سازمان ملل ندارد».

بر اساس این گزارش، هانگ ضمن ابراز امیدواری به تجدید نظر آمریکا در تحریم این شرکت، تاکید کرد که ویتنام به صورت کامل قطعنامه‌های سازمان ملل را در نظر دارد و از هرگونه نقض آنها اجتناب کرده است.

به نوشته رویترز، شرکت حمل‌ونقل گاز و مواد شیمیایی ویتنام هنوز به سوالات درباره این تحریم‌ها یا ادعای آمریکا درباره ارتباط این شرکت با ایران واکنش نشان نداده است.

شامگاه چهارشنبه بود که وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کرد و چند شرکت را به بهانه حمایت از فروش محصولات پتروشیمی ایران در فهرست سیاه قرار داد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد همزمان با تحریم‌های وزارت خزانه‌داری علیه ۴ شرکت مستقر در امارات و چین، یک شرکت مستقر در ویتنام را به دلیل نقش‌آفرینی در انتقال محصولات پتروشیمی ایران تحریم کرده است.