حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز کمیسیون قضایی مجلس گفت: در جلسه امروز طرح مجازات توهین‌کنندگان به ادیان الهی اعاده شده از سوی شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و ایراد شورای نگهبان به این مصوبه اصلاح شد.

وی افزود: در مصوبه مجلس در این رابطه آمده بود کسانی که با خشونت و ایجاد تفرقه به ادیان الهی و پیروان آنها اهانت کنند مورد مجازات قرار می‌گیرند که واژه «تفرقه» را  شورای نگهبان دارای ابهام دانسته بود و به همین خاطر این واژه از مصوبه حذف شد.

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: همچنین در مصوبه کمیسیون پیش از این آمده بود کسانی که اقدام به تشکیل گروه‌ها و فرق ضاله کنند مجازات حبس و جزایی نقدی برای آنها در نظر گرفته خواهد شد که شورای نگهبان نیز به این مصوبه ایراد گرفته بود که اگر مال و دارایی در اختیار این گروه‌ها متعلق به فرد دیگری بود تکلیف چیست.

نوروزی خاطرنشان کرد: چنانچه دارایی‌‌هایی در اختیار تشکیل‌دهندگان فرق ضاله متعلق به آنها نباشد و تنها در اجاره آنها قرار داشته باشد مبلغی معادل همان اموال و دارایی به عنوان جزای نقدی باید از سوی آنان پرداخت شود.

وی افزود:‌در ادامه این جلسه نمایندگان سازمان‌های ثبت‌ اسناد، پزشکی قانونی، سازمان قضایی نیروهای مسلح، شوراهای حل اختلاف در کمیسیون حاضر شدند و درخواست‌های بودجه‌ای خود را مطرح کردند که پیشنهادات بودجه‌ای آنها برای سال ۱۴۰۰ به تصویب اعضای کمیسیون رسید و بنا شد این پیشنهادات در جلسه کمیسیون تلفیق مطرح شود.