سیدنظام‌الدین موسوی ، نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم اظهار داشت: از زمان شروع فعالیتمان در مجلس شورای اسلامی یکی از اصلی‌ترین نقاط تمرکزمان را بر حضور در میان مردم مناطق محروم و کمتر برخوردار گذاشته‌ایم تا با حضور در میان آن‌ها، پای حرف دلشان بنشینیم برای حل مشکلات آن‌ها چاره‌ای بیندیشیم.

وی گفت: تقریباً بخش عمده بازدیدهای ما در این مدت مربوط به جنوب شهر تهران و مناطق محروم بود که البته از مناطق دیگر هم بازدید کرده‌ایم اما بخش عمده تمرکز ما برروی مناطق جنوب شهر و محروم تهران است.

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم با بیان این‌که برای حل مشکلات ساکنان مناطق حاشیه‌ای تهران با مسئولان اجرایی این مناطق ارتباط داریم و رایزنی‌هایی صورت گرفته است، یادآور شد: در سلسله جلساتی که در مجلس برگزار می‌شود، مشکلات مردمان این مناطق بررسی و راهکاری برای حلشان اندیشیده می‌شود.

وی بیان داشت: تلاش خواهیم کرد تا در لایحه بودجه ۱۴۰۰، مبالغ قابل توجهی در جهت رفع محرومیت‌های مناطق جغرافیایی کمتر برخوردار اختصاص داده شود و از الان مذاکرات را با مسئولان اجرایی و استانی شروع کرده‌ایم و امیدواریم به یک سرانجام مثبت برسد.

موسوی تصریح کرد: مجلس یازدهم تمام توجه خود را برای حل مشکلات مردم به‌ویژه محرومان قرار داده است و از تمام ابزارهای نظارتی خود برای رفع مشکلات مردم استفاده می‌کند.

لایحه بودجه سال ۱۴۰۰

بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور از حیث منابع و مصارف بالغ بر بیست و چهار میلیون و سیصد و پنجاه و هفت هزار و هفتاد و هشت میلیارد و نهصد و هشتاد و شش میلیون (۲۴.۲۵۷.۰۷۸.۹۸۶.۰۰۰.۰۰۰) ریال به شرح زیر است:

الف- منابع بودجه عمومی دولت از لحاظ درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی و مصارف بودجه عمومی دولت از حیث هزینه‌ها و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی، بالغ بر نه میلیون و دویست و نود و هشت هزار و دویست و هفده میلیارد و یکصد و هفتاد و هفت میلیون (۹.۲۹۸.۲۱۷.۱۷۷.۰۰۰.۰۰۰) ریال شامل:

۱- منابع عمومی بالغ بر هشت میلیون و چهارصد و سیزده هزار و چهارصد و بیست و هفت میلیارد و پانصد و بیست و هشت میلیون (۸.۴۱۳.۴۳۷.۵۲۸.۰۰۰.۰۰۰) ریال

۲- درآمد اختصاصی وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی بالغ بر هشتصد و هشتاد و چهار هزار و هفتصد و هشتاد و نه میلیارد و ششصد و چهل و نه میلیون (۸۸۴.۷۸۹.۶۴۹.۰۰۰.۰۰۰) ریال.

ب- بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت از لحاظ درآمدها و سایر منابع تأمین اعتبار بالغ بر پانزده میلیون و ششصد و نوزده هزار و پانصد و هفتاد میلیارد و چهارصد و شصت و دو میلیون (۱۵.۶۱۹.۵۷۰.۴۶۲.۰۰۰.۰۰۰) ریال و از حیث هزینه‌ها و سایر پرداخت‌ها بالغ بر پانزده میلیون و ششصد و نوزده هزار و پانصد و هفتاد میلیارد و چهارصد و شصت و دو میلیون (۱۵.۶۱۹.۵۷۰.۴۶۲.۰۰۰.۰۰۰) ریال.