به گزارش پارس به نقل از خبر، محمود احمدی نژاد در ادامه گفت وگوی زنده تلویزیونی گفت: اصولا وظیفه حکومت چیست؟ آیا مسئولان از خود حقی دارند یا ملت آنها را انتخاب کرده اند؟ در واقع این افراد مسئولیت خدمت گذاری دارند و در تاریخ بوده و الان هم در دنیا است که عده ای مسئولیت قبول می کنند حس می کنند که حاکم مردم هستند و باید این موضوع تغییر کند.

وی ادامه داد: فکر می کنم این دولت توانست در بر انگیختن این حس و باور تا حدود زیادی موفق شد. ما نوکر مردم هستیم و این موضوع توهین به ما نیست و افتخار ما است. ما تلاش کردیم این روحیه و حس را به مدیریت کشور بازگردانیم.

احمدی نژاد افزود: کسی نامه ای داده است و گوشه روزنامه اسم و شماره خود را نوشته و به رئیس جمهور نوشته است. آیا رئیس جمهور باید این نامه را دور بیاندازد؟ ما حس خدمت گذاری را بازگرداندیم و درها باز شد و ارتباطات برقرار شد و دولت با خدمات به مردم معرفی شد نه با تبلیغات، ماشین ها و زرق و برق خود!

وی تصریح کرد: دولت دولت پاکی بود و با تمام وجود در خدمت مردم بود و گاهی اوقات شرمنده همکاران می شدم که شب و روز خواب نداشتند و فشارهای فراوانی روی آنها بود و توقعات سنگینی داشتند.

رئیس جمهور ادامه داد: وقتی احساس نوکری کنیم از فرصت ها برای ثروت اندوزی استفاده نمی کنیم و باید بدهی را پرداخت کنیم. درآمدهای دولت بیشتر نشده است و مثالهای درآمد نفتی ا مطرح می کنند اما ارزش دلار سقوط کرده و عدد نفتی بالا رفت و در غیر این صورت با این درآمد نفتی کالای بیشتری نمی توان خرید.

وی ادامه داد: واردات از نظر وزنی افزایش نیافته است اما کارهایی که در کشور انجام شده است خیلی زیاد است.

احمدی نژاد در پاسخ به اینکه می گویند درآمد نفتی ۸ سال گذشته بیش از سال های قبل است، گفت: اگر اینطوری است پس من هم می گویم حقوق شما به اندازه ۱۰۰ کارمند در ۲۰۰ سال قبل است! طلا یک کالای ثابت است، اول دولت نهم هر اونس طلا ۲۹۰ دلار بود که ما زرنگی کرده ایم و مقداری طلا خریده ایم اما الان طلا حدود ۱۳۰۰ دلار است واین به معنی کاهش ارزش دلار است.

وی افزود: زمانی دلار ۷ تومان بود اما الان ۲۵۰۰ تومان است. هم اکنون ارزش پول کم شده است و تحلیلی های ساده انگارانه ای از اقتصاد مطرح می شود. به همین دلیل بعضی فکر می کنند می توانند کن فیکون کنند.

احمدی نژاد ادامه داد: در طول دولت های قبل از ۵۷ تا ۸۴ حدود هزار کیلومتر آزادراه ایجاد شده است اما در این دولت بیش از ۱۵ هزار آزادراه ایجاد شده است. مسکن روستایی از ۷۶ تا ۸۴ ۱۲۷۰ هزار تولید شده و در این دولت ۱۳ برابر شده است. برخی چون نمی توانند باور کنند آن را نفی می کنند.

وی تاکید کرد: در حوزه ورزشی سالن ها و مجموعه های ورزشی فراوان و همچنین استادیوم هایی با ظرفیت ۵۰ هزار، ۳۰ هزار و ۱۵ هزار نفر ساخته شده است.

وی افزود: ما اورژانس جاده ای با هماهنگی نیروی انتظامی و وزار راه و بهداشت و درمان ایجاد کردیم و بر همین اساس سال ۹۱ حدود ۱۸ میلیون خودرو داریم و همه از خودرو استفاده می کنیم و تلفات جاده ای ما کمتر از ۱۹ هزار نفر رسیده است و در این زمینه بهترین کشور دنیا هستیم.

وی افزود: ۴ برابر کل دولت های قبل از این دولت شبکه های آبی ایجاد شده است. در آب رسانی به شهرها و روستاها اقدامات مناسبی صورت گرفته است. در این دولت، دولت الکترونیک ایجاد شد و هم اکنون خدمات بانکی کلا دگرگون شده است.

وی تاکید کرد: هم اکنون قیمت سیم کارت ۲۵۰۰ تومان است و در این زمینه اقدامات مناسبی رخ داده است. یک بخش کسی نمی تواند معرفی کند که خدمات این دولت کمتر از دولت های قبل باشد.

رئیس جمهور افزود: این ها خدماتی است که در سخت ترین شرایط ایجاد شده است و بنده اهل گله نیستم.