حجت الاسلام سید محمد رضا میرتاج الدینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به مشکلات معیشتی مردم و کمبود برخی از کالاها در سطح بازار، برنامه ریزی غلط و سوء مدیریت در شرایط تحریم ها را علت اصلی این مشکلات دانست.

وی بر این باور است که تحریم‌ها زمینه را برای مشکلات ایجاد می‌کند اما با مدیریت و برنامه‌ریزی دقیق و درست و مدیریت قوی و کارآمد می‌توان از شرایط تحریم‌ها عبور کرد.

حجت‌الاسلام میرتاج الدینی با تاکید بر اینکه باید تحریم‌ها را که یک تهدید است، به فرصت تبدیل کنیم، می‌گوید: البته در برخی از حوزه ها این اتفاق افتاده است اما جاهایی که سو مدیریت و برنامه ریزی ناصحیحی صورت گرفته، به مشکلات دامن زده شده است.

به گفته نماینده مردم تبریز در مجلس، تحریم ها مانع واردات و صادرات ما می شود و اگر ما خودمان بدست خود جلوی واردات و صادرات را بگیریم «خودتحریمی» کرده‌ایم و اکنون گرفتار خودتحریمی هستیم.

وی یادآور شد: در چند ماه گذشته تا 8.5 میلیون تن کالا در کمرگات کشور انباشته شده بود که نیمی از آنها مربوط به کالاهای اساسی مردم بود. با تصمیمات غلط همچون ارز 4200 که به دلیل عدم وصول ما به تفاوت آن، درب کمرگات بسته و کالاها رسوب کرد و خراب شد و سپس سبب کمبود کالا در سطح کشور شد.

میرتاج الدینی تاکید کرد: نهاده‌های دامی در کمرگات ماندند و رسوب کردند و خراب شد و زنجیره توزیع به هم ریخت و عده‌ای از رانت استفاده و فساد شکل گرفت که اینها به دلیل برنامه ریزی و سوء مدیریت است. که البته عامل عمده آن نیز بخش نامه‌های بانک مرکزی بود.