محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی درگذشت آیت الله محمد یزدیرئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: آیت‌الله یزدی از شخصیت‌های مورد اعتماد و وثوق حضرت امام (ره) و مقام معظم‌رهبری بودند و در مسئولیت‌های متعدد و خطیر با اخلاص و دلسوزی به انجام امور اهتمام داشت.

متن این پیام بدین شرح است:

به شرح ذیل است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ.

ارتحال روحانی جلیل القدر و عالم مهذب حضرت آیت الله حاج شیخ محمد یزدی یار و یاور دیرین انقلاب و نظام و رهبری موجب تاسف و تالم گردید.

آیت‌الله یزدی از شخصیت‌های مورد اعتماد و وثوق حضرت امام (ره) و مقام معظم‌رهبری بودند و در مسئولیت‌های متعدد و خطیر با اخلاص و دلسوزی به انجام امور اهتمام داشتند که کارنامه درخشان ایشان در سمت‌های متعدد از جمله ریاست شورای عالی جامعه مدرسین، دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ریاست و نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، ریاست قوه قضاییه و عضویت در شورای نگهبان بیانگر شایستگی ایشان در خدمتگزاری به نظام جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران می‌باشد.

اینجانب ضمن عرض تسلیت این ضایعه به مقام معظم رهبری، روحانیت معزز و حوزه‌های محترم علمیه، مردم بزرگوار ایران، شاگردان و ارادتمندان و بیت مکرم ایشان، برای این فقیه گرانمایه رحمت واسعه و علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

محمدباقر قالیباف

رئیس مجلس شورای اسلامی