به گزارش پارس به نقل از افکارنیوز، تلویزیون دولتی مصر اعلام کرد: استاندار الجیزه پس از درگیری های این استان استعفا کرده است.

از سوی دیگر سفارت انگلیس در قاهره درباره امکان دیدار محمد مرسی از انگلیس در ماه جاری اعلام کرد: این دعوت به قوت خود باقی است و تاریخ مشخصی برای آن وجود ندارد.

این درحالی است که منابع مصری از اختصاص دو هواپیما برای خروج ۲۴۰ انگلیسی از شهر گردشگری الاقصر مصر خبر دادند.

از سوی دیگر شاهدان عینی اعلام کردند: تحرکات آشکاری از سوی ارتش مصر برای حضور در مرز با نوار غزه مشاهده می شود و خودروهای جیپ ارتش اقدام به گشت زنی در منطقه می کنند و نیروهای ارتش مصر حضور خود را در رفح تقویت کرده اند.

شاهدان عینی افزودند: نیروهای از گردانهای عزالدین قسام و پلیس فلسطین نیز در غزه هستند و ارتش رژیم صهیونیستی نیز در مرز با سینا به حالت آماده باش درآمده است.

از سوی دیگر منابع وابسته به ارتش مصر درباره سوء استفاده از یونیفرم نظامیان هشدار داد.

پایگاه الیوم السابع گزارش داد: افسران پلیس فرودگاه بین المللی قاهره پس از شنیدن زارش های مربوط به ضرب وشتم همکاران خود در برخی از میادین شهر قاهره به شدت خشمگین هستند.

از سوی دیگر تظاهرات کنندگان مقابل کاخ القبه، محمد انور السادات از نمایندگان پارلمان منحل شده را به سبب جانبداری قبلی وی از محمد مرسی رئیس جمهوری از مقابل کاخ القبه بیرون کردند.

مهاب ممیش رئیس هیئت کانال سوئز تدابیر امنیتی کانال سوئز را عالی توصیف کرد و از عادی بودن روند عبور و مرور کشتی ها در آن خبر داد.

شبکه المیادین به نقل از سخنگوی نظامیان از اعلان بیانیه ارتش به محض پایان دیدار های وزیر دفاع با شخصیتهای ملی و دینی مصر خبر داد.