منصور حقیقت‌پور، مشاور رئیس مجلس دهم  گفت: نظام بودجه‌ریزی کشور باید واقعی و عملیاتی باشد و همچنین بودجه عملیاتی برپایه عملکرد دستگاه‌ها تنظیم می‌شود و دولت باید با در نظر گرفتن واقعیت‌ها مراقب باشد که با کسری بودجه مواجه نشود.

وی با بیان اینکه رقم پیش‌بینی‌شده در خصوص فروش نفت شاید قابل تحقق نباشد، خاطرنشان کرد: از سوی دیگر هم شاید درآمدهای دولت از محل فروش دارایی یا انتشار اوراق ممکن نباشد؛ لذا اگر قرار باشد قسمت اعظم بودجه تحقق نیابد و دولت با کسری روبه‌رو باشد به مشکلی جدی در اجرای مسائل عملیاتی کشور برخورد خواهیم کرد.

نماینده اسبق مجلس نهم یادآور شد: دولت دوازدهم باید مدنظر داشته باشد که در روزهای پایانی دوره‌اش قرار دارد و دولت بعدی قرار است با بودجه ۱۴۰۰ تا آخر سال آینده سر کند؛ لذا ممکن است دولت سیزدهم در همان ابتدای مسئولیت خود با مشکل عدم تحقق بودجه مواجه شود.

حقیقت‌پور گفت: مجلس هم تا حدودی می‌تواند بندهای بودجه را تغییر دهد؛ بنابراین بهتر بود دولت یک بودجه عملیاتی و قابل تحقق و بدون کسری را تقدیم مجلس می‌کرد تا اجرایی و عملیاتی شود و مشکلی برای دولت بعدی پیش نیاید.

به گفته او؛ شاید بودجه ۱۴۰۰ از لحاظ درآمدها تحقق پیدا نکند؛ چون در هزینه‌ها چاله‌های بزرگی حفر می‌شود اما معلوم نیست درآمدی وجود داشته باشد.