رجب طیب اردوغان ، رئیس جمهور ترکیه در تماس تلفنی با « حسن روحانی »، همتای ایرانی خود، ترور دانشمند هسته‌ای ایران را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، اردوغان طی این تماس تلفنی گفت: « ترور فخری زاده صلح در منطقه را هدف قرار داده  است و من مطمئن هستم که آرزوهای طرف‌های جنایت‌کار که به دنبال برهم‌زدن ثبات و امنیت در منطقه هستند، بار دیگر محقق نخواهد شد».

بر اساس این گزارش دو طرف طی این گفت‌وگو درباره گام‌های ایران و ترکیه در راستای تقویت همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای رایزنی کردند.

رئیس جمهور ترکیه به توافق آتش بس در قره‌باغ کوهستانی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان اشاره رد و گفت: «مناقشه قره باغ وارد مرحله جدیدی شده است و باید از هرگونه اقداماتی که یکپارچگی و تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان را تهدید می‌کند، پرهیز شود».

او گفت که توافق مذکور در قره‌باغ مهم بوده و امنیت و صلح در این منطقه فرصت‌های جدیدی دارد که به نفع همه کشورهای منطقه از جمله ارمنستان است.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان ماه گذشته با وساطت روسیه بر سر پایان جنگ در منطقه قره باغ کوهستانی و واگذاری این منطقه از سوی ارمنستان به جمهوری آذربایجان و استقرار نیروهای پاسدار صلح روس در این منزقه به توافق رسیدند.