حزب دموکراتیک لبنان با صدور بیانیه‌ای، امروز (چهارشنبه)، به ترور شهید « محسن فخری‌زاده » دانشمند برجسته هسته‌ای ایران واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی لبنان «ان‌‌ان‌ای»، حزب دموکراتیک در این خصوص گفت: «ترور مستمر دانشمندان ایرانی که آخرین مورد آن ترور محسن فخری‌زاده دانشمند برجسته‌ این کشور بود،‌ ایران را برای ادامه راهی که آن دانشمندان آغاز کرده‌اند، مصرتر می‌کند».

در ادامه این بیانیه آمده است: «دشمن اسرائیلی و کسانی که پشت و در کنار آن قرار دارند، گمان می‌کنند که با این اقدام ایران را تضعیف خواهند کرد؛ اما حقیقت کاملا خلاف این موضوع را ثابت کرده است. آنچه برای جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاد، قدرت و انسجام این کشور را در تصمیمات و مواضعش بیشتر می‌کند؛ مواضعی که تماما به نفع این کشور و مردم ایران است».

شهید محسن فخری زاده دانشمند برجسته هسته‌ای ایران بعدازظهر روز جمعه هفته گذشته در اقدامی تروریستی در منطقه آبسرد در شمال استان تهران به شهادت رسید.

 جنبش حزب‌الله لبنان نیز در بیانیه‌ای ضمن تأکید بر ایستادگی در کنار ایران برای مقابله با توطئه‌های خارجی، تأکید کرده بود که ایران قادر است عاملان ترور دانشمندانش را شناسایی و دست آنها را قطع کند.

وزارت خارجه لبنان نیز روز دوشنبه هفته جاری ترور «محسن فخری زاده» دانشمند هسته‌ای و دفاعی ایران را محکوم کرد و در این خصوص گفت که  کشتار و ترور می‌تواند به درگیری‌ها دامن بزند و اوضاع را بی ثبات کند؛ این جنایات بر اساس قانون بین‌الملل و در تمامی منشورهای بین‌المللی مردود و محکوم است.