حسن قالیباف اصل رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران اظهار کرد: شرکت های سرمایه گذاری استانی در دستورالعمل های خود بازارگردان دارند. زمانی که NAV کاهش پیدا کند,  به مراتب قیمت کاهش پیدا می کند. زمانی که  NAV افزایش پیدا کند, قیمت ها نیز افزایش پیدا می کند.

وی در پاسخ به این سوال که" چرا اختیار بازارگردان‌ها محدود بوده و فقط ۵ درصد سرمایه در اختیار دارند؟ " گفت: فرآیندی که در حال حاضر رخ می‌دهد, این است که با  ۱۰ درصد متوسط معاملات ۳ ماه گذشته بازارگردانی انجام می‌شود.

 

این مقام مسئول در پایان  بیان کرد: بورس تهران در نظر دارد سقف این رقم را افزایش دهد.

رئیس سازمان بورس در رابطه با صندوق پالایش یکم گفت: ما طی چند روز گذشته یک برنامه ای را در این رابطه به دولت ارائه کرده ایم. منتظر هستیم تا آن تایید شود و بعد از آن اقدام به بازگشایی کنیم هرچند که اکنون مدیر صندوق پالایش یکم می تواند دستور بازگشایی این صندوق را صادر کند.

این مقام مسئول بیان کرد: پالایشی یکم قابل بازگشایی است، چون از زیاندهی خارج شده و به سوددهی رسیده است.

قالیباف اصل تاکید کرد: شیوه‌نامه ارائه محصولات زنجیره فولاد نهایی نشده است. البته اصلاحاتی در بند‌هایی از شیوه‌نامه در رأس اجراست و بعد از اصلاحات شیوه‌نامه اعلام می‌شود. بعد از آن سرمایه‌گذاری بر اساس این شیوه‌نامه در بورس انجام می‌شود و اثر اجرای این شیوه‌نامه روی سنگ آهن و محصولات فلزی در بورس کالا بعدا باید بررسی شود.

قالیباف اصل رئیس سازمان بورس بیان کرد: این جلسه به مناسبت هفته بسیج و ایثارگری برگزار شد که قرار است حضور صندوق بسیجیان به صورت فعال‌تر صورت بگیرد به علت آنکه بازار سرمایه به تمام افراد تعلق دارد که این امر نیاز‌مند ارتقای سطح آموزش است.

او در رابطه با صندوق پالایش یکم گفت: ما طی چند روز گذشته یک برنامه‌ای را در این رابطه به دولت ارائه کرده ایم منتظر هستیم تا آن تایید شود و بعد از آن اقدام به باز گشایی کنیم هرچند که اکنون مدیر صندوق پالایش یکم می‌تواند دستور بازگشایی این صندوق را صادر کند.