سید محمدرضا میرتاج الدینی، رئیس فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی درباره تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران اظهار داشت: تحریم‌های اخیر آمریکا، پیرو همان سیاست‌های قبلی ایالات‌متحده علیه ایران است که در همه زمان‌ها علیه کشورمان اعمال‌شده است. در حال حاضر تحریم‌های آمریکا ته کشیده است، چراکه از همه ابزارها علیه ایران استفاده کرده‌اند و تنها با تحریم‌های بی‌اثر ،چهره خبیث خود را بیشتر به مردم نشان می‌دهند و ما را در ادامه مسیر ایستادگی خود مصمم‌تر می‌کنند.
  میرتاج‌الدینی افزود: دولت ترامپ که ضدیت و افراطی‌گری‌های آن در دشمنی با جمهوری اسلامی ایران آشکارشده است، تلاش دارد تا در اندک فرصت باقی‌مانده دولت شکست‌خورده خود، به‌نوعی خودی نشان بدهد و باقیمانده تحریم‌ها را علیه کشورمان اجرایی کند.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس ادامه داد: آمریکایی‌ها در چند سال گذشته شدیدترین تحریم‌ها را علیه ایران انجام داده‌اند، اما به نتایج دلخواه خود دست نیافته‌اند. پمپئو وزیر خارجه آمریکا ۱۲ شرط را برای ایران گذاشته بود تا در صورت عملیاتی شدن آن توسط کشورمان، تحریم‌ها را ملغی کند، که  با مقاومت حداکثری کشورمان نتوانست به هیچ‌یک از شروط خود دست یابد. 
وی افزود: در حال حاضر نیز تمام قدرت‌های بین‌المللی و حتی مقامات آمریکایی اعتراف می‌کنند که دولت ترامپ در اعمال سیاست فشار حداکثری و تحریم‌ها علیه ایران به نتایج مطلوب خود نرسیده است و این اقدامات اخیر و تهدید به اعمال تحریم‌های هفتگی نیز بیشتر نوعی عملیات روانی علیه کشورمان است.
نایب‌رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس تصریح کرد: تمامی این اقدامات دولت ترامپ در حالی است که جمهوری اسلامی ایران نیز معطل طرف غربی نیست و در حال حاضر توانمندی‌های هسته‌ای و میزان اورانیوم غنی‌سازی شده کشور نسبت به قبل از کاهش تعهدات، افزایش‌یافته است. آمریکایی‌ها با اعمال تحریم‌ها، هنوز نتوانسته‌اند، میزان فروش نفت کشور را به صفر برسانند زیرا ما کماکان حداقل یک‌سوم صادرات قبلی را داریم که میزان آن روزبه‌روز بیشتر هم می‌شود. در چنین شرایطی، ترامپ قصد دارد آخرین تیرهای موجود در ترکش خود را به سمت ایران نشانه رود که درنهایت اثر چندانی هم بر روی مسیر و برنامه‌های ایران ندارد.
وی همچنین درباره دولت بعدی آمریکا گفت: از سوی دیگر، این‌که رؤسای جمهور آمریکا از طیف دموکرات‌ها یا جمهوری خواهان باشد، تفاوت فاحشی در سیاست‌های راهبردی این کشور نسبت به ایران نخواهد داشت و حتی طرح‌ریزی و اجرای تحریم‌های بین‌المللی را تیم ثابتی برعهده دارد. حتی می‌توان این موضوع را هم در نظر داشت که تشدید تحریم‌های کنونی ترامپ در مدت باقی‌مانده از دولتش، زمینه را برای دولت بعدی فراهم می‌کند تا از طریق آن بایدن به‌نوعی سیاست‌های خودش را در قبال ایران باقدرت مانور بیشتری درپیش بگیرد. 
نماینده مردم تبریز افزود: بایدن سعی دارد با وعده دادن بر کاهش همین تحریم‌هایی که بیشتر جنبه روانی دارد، چانه‌زنی خود را در مذاکرات بالابرده و به‌طرف ایرانی پالس مثبت نشان می‌دهد. به هر صورت ایران همان سیاست ثابت و اصولی خودش را در مقابل آمریکا و تحریم‌های آن دنبال خواهد کرد.