آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، صبح امروز سه‌شنبه طی سخنانی در آیین شکرانه ایجاد ۱۵۰ هزار شغل با همت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره)، اظهار کرد: شاید اگر همه تلاش‌های ستاد اجرایی را می‌شد به نمایش گذاشت مشخص می‌شد گام‌های ارزشمند و ماندگاری در جهت تولید و اشتغال و کار دانش بنیان و تحقق منویات مقام معظم رهبری برداشته شده است و از ریاست ستاد و اعضای فرهیخته ستاد تشکر می‌کنم.

وی تصریح کرد: از هنر‌های ستاد فرمان اجرایی این بوده است که تولید ثروت کند و نیرو‌های کارآمد را گرد هم آورد؛ چهره‌هایی که در حد وزیر و یا معاون وزیر هستند.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه امروز با مشکلات و تنگنا‌هایی مواجهیم که دشمن برای ما ایجاد کرده است، افزود: گام‌های بسیاری در این چهل سال برداشته شده است اما باید گام‌های بیشتری برداشته شود.

وی با تأکید بر اینکه فقرزدایی و محرومیت زدایی از مسائل مهم است، گفت: در مملکتی که در جای جای آن ثروت خوابیده است نباید چهره کریه فقر، مناطق مختلف کشور ما را بپوشاند.

رئیس قوه قضائیه، فقر را محصول بی عدالتی اجتماعی دانست و بیان داشت: راهکار مبارزه با فقر و فساد و تبعیض اجرای عدالت است.

آیت الله رئیسی با تأکید بر اینکه اجرای عدالت در همه بخش‌ها در کشور بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: در حوزه قضایی اجرای عدالت برای ما محوری‌ترین نکته است. آنچه می‌تواند جلوی تولید پرونده و فساد اجتماعی را بگیرد، عدالت اقتصادی و ایجاد اشتغال است.

وی افزود: وقتی مقام معظم رهبری می‌فرمایند رونق تولید و جهش تولید، معلوم می‌شود که امروز دوای همه درد‌های جامعه ما در رونق و جهش تولید است.

رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: امروز دولت، نهاد‌ها، سازمانها، نیرو‌های مسلح و همه بخش‌ها در جهت توانمندی اقتصادی، توانمندی امنیتی و در حوزه فرهنگ تلاش کنند؛ چراکه ایران قوی، اقتصاد قوی و امنیت قوی می‌خواهد.

آیت الله رئیسی با تاکید براینکه می‌توانیم در مقابل توطئه‌ها و کارشکنی‌های دشمن و تهدید‌ها ایستادگی کنیم، از ستاد اجرایی فرمان امام به عنوان جلوه «ما می‌توانیم» یاد کرد.