به گزارش پارس به نقل از  مهر، " هافینگتون پست" در مطلبی نوشت روی کار آمدن حسن روحانی در ایران با رای اکثریت مردم ایران او را هم تبدیل به فرصتی برای آمریکا کرده تا بتواند از طریق او کشمکش های طولانی مدت آمریکا با ایران را حل کند و هم او را تبدیل به تهدیدی کرده تا موجب شود شکاف بین ایران و آمریکا بیشتر شود.

در این مطلب آمده است که آمریکا نباید نقش حسن روحانی و قدرت بالقوه سیاسی وی را در حل و فصل بسیاری از مشکلات موجود بین ایران و آمریکا نا دیده بگیرد زیرا روحانی علاوه بر رای بالای مردم ایران روابط خوبی با رهبری ایران، مجمع تشخیص مصلحت نظام، چهره های شاخص مجلس، سپاه و دیگر نهادها در ایران دارد.

نویسنده با اشاره به سیاست معتدلی که حسن روحانی اعلام کرده در پیش خواهد گرفت یادآور شده: این سیاست باعث شده تا او به نوعی حمایت همه گروه ها و احزاب را در داخل داشته باشد از اصولگرایان و اصلاح طلبان گرفته تا نیروهای مسلح که همین امر به او قدرت چانه زنی و لابی زیادی خواهد داد تا بتواند تصمیماتی بگیرند که به نفع کل مردم ایران باشد.

در بخشی دیگری از این مقاله آمده است که سوابق طولانی مدت حسن روحانی در نهادهای مختلف جمهوری اسلامی ایران بسیاری از استراتژیست ها را متقاعد کرده است که تصمیماتی که توسط او گرفته خواهند شد تاثیرات زیادی در کشور خواهد داشت و موجب رفع اختلاف های بین طیف های مختلف ایرانی خواهد شد.

نویسنده بعد از پرداختن به عوامل و فاکتورهایی که بیانگر نفوذ سیاسی بالقوه حسن روحانی و اهمیت تصمیماتی که او خواهد گرفت می نویسد: اکنون آمریکا باید با ذهنی باز به مسئله لغو تحریم ها و دادن مشوق ها و پیشنهادهای جدید به ایران فکر کند زیرا بدون انجام این کارها از سوی آمریکا، حتی با وجود اینکه روحانی خواستار بهبود روابط با غرب است دست یابی به این هدف امکان پذیر نخواهد بود و مشکلات زیادی به وجود خواهد آمد.

در پایان نویسنده معتقد است که در حال حاضر شرایط داخلی مناسبی برای روحانی موجود است تا بتواند روابط ایران و غرب را بهبود بخشد و تنها مشکل موجود تعریف یک سازوکار جدید در سیاست خارجی ایران است و این آمریکا است که باید به این روند کمک کند.