فدا حسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره اهداف ارائه و تصویب طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» اظهار داشت: ارائه این مصوبه آن هم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در واقع یک اقدام حساب شده از سوی مجلس بود تا بگوید از دید جمهوری اسلامی ایران و مردم آن، هر یک از نامزدهای انتخابات آمریکا رئیس‌جمهور شوند تأثیری در راهبرد کلی کشور نخواهد داشت و ما تجربه اقدامات و دشمنی‌ آمریکایی‌ها نسبت به ایران را به خوبی می‌دانیم.
  مالکی تصریح کرد: آمریکایی‌ها در هر حالت راهبرد ثابت و مشخص و نگاه استکباری به ایران دارند. ممکن است تاکتیک‌های این کشور هر دوره با حضور رؤسای‌جمهوری وابسته به دو حزب دموکرات یا جمهوری‌خواه دستخوش تغییر و تحول شود، بدین صورت که نگاه بایدن یا اوباما رئیس‌جمهور سابق درباره برخی از مسائل مرتبط با ایران نگاهی متفاوت از رویکرد ترامپ است. اما گرچه تاکتیک و روش رؤسای‌جمهوری با یکدیگر تفاوت دارد اما استراتژی آن‌ها درباره اقداماتضد ایرانی و فشارهای بیشتر به ایران برای دستیابی به اهداف مدنظر مشترک است.
نماینده مردم زاهدان در مجلس افزود: طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها»، در واقع بیانگر این است که ایران مسیر خودش را انتخاب کرده و آن را پر قدرت طی می‌کند. از طرفی با تصویب این طرح درصددیم تا اگر رئیس‌جمهور آینده آمریکا همان سرکشی‌های سابق را نسبت به منافع ایران دنبال کرد، ما نیز به سمت مسیری که بازگشت به شرایط ماقبل برجام است، پیش برویم. با این‌حال اگر مقامات آمریکایی عقلایی فکر کنند و حتی به تعهدات خود در برجام بازگردند، ممکن است به نقاط مشترکی با آن‌ها برسیم. اگر دولت آینده آمریکا بخواهد همان مسیر رئیس‌جمهور قبلی را ادامه بدهد، درنهایت منجر به لغو اجرای تمامی تعهدات از سوی ایران خواهد شد. بنابراین این مصوبه می‌تواند نوعی هشدار به آمریکا و اروپایی‌ها باشد که به تعهدات خود عمل کنند و از اعمال و تشدید تحریم‌ها دست بردارند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بر اساس طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها»، دولت مکلف می‌شود تا نسبت به کاهش تعهدات برجامی و رسیدن به شرایط  قبل از برجام اقدام کند. مصوبه مجلس در واقع به احیای حقوق هسته‌ای و بازسازی مراکز آن که به واسطه برجام متوقف شده بود، می‌پردازد. همچنین مجلس، قدرت عمل خوبی را به دولت داده تا بتواند برنامه‌های پیشرفت هسته‌ای و حرکت در مسیر تأمین نیازها را برنامه‌ریزی کند. در حالی که در ماه‌های آینده از یک‌سو آمریکایی‌ها دولت جدید خواهند داشت و ما نیز در آستانه روی کار آمدن دولت جدید خواهیم بود، بنابراین هر یک از اینها شرایط خاصی را ایجاد می‌کند که باید نسبت به آن بموقع اعلام موضع کنیم.
این نماینده مجلس بیان کرد: اجرایی شدن طرح به آمریکایی‌ها می‌گوید حساب کار خودشان را داشته باشند، زیرا آن‌ها تاکنون تمامی اقدامات خصمانه خودشان را علیه ایران انجام دادند اما بعد از این ایران است که استراتژی خودش را دنبال می‌کند و از دوره فترتی که در چند سال اخیر به وجود آمده، بیرون می‌آید.