سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی که اداره جلسه علنی امروز دوشنبه مجلس را بر عهده داشت، در نطق پیش از دستور خود با اشاره به سالروز تسخیر لانه جاسوسی و روز سیزدهم آبان اظهار کرد: سیزدهم آبان فقط روز تسخیر لانه جاسوسی نیست بلکه روز مقاومت بنیانگذار انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره‌) است که در سال ۱۳۴۳ در چنین روزی در قم دستگیر و به دستور آمریکا به ترکیه تبعید شدند. سیزدهم آبان، روز حماسه دانش آموزان انقلاب اسلامی و روز تحقیر آمریکا به وسیله نیروهای انقلاب است که تداعی‌گر منازعه ۷۰ ساله تاریخی ملت قهرمان ایران با خوی استکبار و رژیم ایالات متحده است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که ملت ایران می‌داند که استکبارستیزی یکی از اضلاع مکتب امام خمینی (ره) است، گفت: مستضعفین عالم و امت اسلامی این ضلع را درک کرده چرا که مکتب امام خمینی (ره) و تربیت یافتگانش در کنار مظلومان و در برابر زورگویی قرار گرفته و همیشه ثابت کرده است که نظام سلطه بسیار شکننده است. سیزدهم آبان از یکسو نماد زیاده‌خواهی و سلطه‌طلبی آمریکا و از سوی دیگر نشان شکست هیمنه قدرت پوشالی زورگویان است. سیزدهم آبان‌ماه روزی است که ملت بزرگ ایران به همه مستضعفان جهان نشان داد که دیوار ستم شکستنی است و آمریکای جهان‌خوار بنابر تعبیر امام خمینی (ره) هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

قاضی‌زاده هاشمی با استناد به سخنان مقامات آمریکایی اظهار کرد: به گفته خودشان امروز دیگر هیچ مسیری برای تحریم‌های بیشتر علیه ملت ایران نمانده است. علی‌رغم همه سختی‌ها و سوء مدیریت‌های موجود و مشکلات اقتصادی ناشی از آن شاهد استقلال بیش از پیش جمهوری اسلامی و حرکت در مسیر رشد و کمال ملت بزرگ و ریشه‌دار ایران هستیم.

وی با بیان این‌که امروز استکبارستیزی عینیت بیشتری دارد، گفت: تمرکز بر توان داخلی و قدرتمند شدن در همه حوزه‌ها ضرورت دارد. کیست که نداند نظام سلطه به سردمداری آمریکا همچنان علیه ملت‌ها، خباثت و توطئه می‌کند. آنها در مورد ملت ایران تاکنون از هیچ اقدام خصمانه‌ای فروگذار نکرده‌اند. علاوه بر تحریم‌های ظالمانه در چهار دهه اخیر در همه‌گیری ویروس کرونا نیز به آب و آتش می‌زنند تا از ارسال هرگونه کالاهای دارویی برای کاهش آثار بیماری در ملت ایران جلوگیری کنند.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به توانمندی‌های داخلی کشور تصریح کرد: مصداق بارز توانمندی داخلی، تولید و ساخت و همچنین تامین اقلام مورد نیاز برای مقابله با کرونا به همت جوانان این مرز و بوم است. در چنین شرایطی که جوانان خلاق کشورمان بارها قدرت کشور را با عزمی راسخ ثابت کرده‌اند، چشم‌دوختن به بازی سیاسی آمریکا خطایی بزرگ است. ملت ایران به خوبی می‌داند که سیاست‌های راهبردی استکباری ایالات متحده آمریکا علیه استقلال ملت‌ها مخصوصا مردم ایران با انتخاب این جمهوری‌خواه یا آن دموکرات تفاوت بنیادی یا عملکردی نخواهد داشت.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مگر کم از هر دو جریان آمریکایی آسیب دیده‌ایم؟ مگر کم گستاخی و اهانت شده‌ایم؟ این همه دشمنی، ترور، تحریم ظالمانه و توطئه و در آغوش گرفتن دشمنان ایران و قاتلان خون‌آشام جوانان ما کافی نیست تا به این جماعت سرتاپا خباثت اعتماد کنیم. چشم امید داشتن به هر جریانی در آمریکا و وابسته کردن موضوعات داخلی به مسائل بیرونی خصوصا انتخابات آمریکا به منظور منحرف کردن افکار عمومی از ناکارآمدی مدیریتی بوده که خیانتی بزرگ و نابخشودنی است.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: سوال این است که با چه عقل و منطقی آب و نان مردم را به سیاست‌بازی آمریکایی‌ها که دشمن ملت ایران است ربط می‌دهید؟ دشمن، دشمن است چه جو باشد چه دونالد. آنچه که مهم است، عرضه و اعتماد به نفس مدیران است که در این شرایط با برنامه‌ریزی درست، فشارهای طاقت‌فرسا را از روی دوش ملت ایران بردارند. اگر قرار بود با توسل به انتخاب مردم آمریکا، تصمیم بگیریم پس چه نیازی به انتخابات مردم ایران بود.

وی خطاب به نمایندگان در صحن گفت: در حال حاضر مردم ایران من و شما را در مجلس شورای اسلامی برگزیدند تا با علم به همه مشکلات و دشمنی‌ها برای عبور از تنگناها چاره‌جویی کرده و از سختی روزگار عبورشان دهیم. اصلا مدل غربی‌ها از جمله آمریکایی‌ها و درست کردن پلیس خوب و بد برای اجرای راهبردهای خودشان است. بازی انتخاباتی آمریکا که رای مردم‌شان بیشتر نمایش دوگانه ساختگی قدرت است فریب افکار عمومی آمریکا و جهان را به دنبال خواهد داشت.

قاضی‌زاده هاشمی مجددا خطاب به نمایندگان اظهار کرد: اکنون باید براساس تجربه این سال‌ها در مواجهه با دولت آمریکا و کشورهای اروپایی از مسیر دوگانه ساختگی قدرت در آمریکا به داخل کشور و شرطی سازی امور خودداری کنیم و راه را بر سودجویان ببندیم. براساس تدابیر رهبر انقلاب آنچه برای ملت اسلامی حائز اهمیت است، تامین منافع اسلام با رعایت عزت، حکمت و مصلحت و اتخاذ تصمیمات درست مبتنی بر توان داخلی از جمله ثبات اقتصادی برای برون رفت از مشکلات کنونی کشور است.

وی اضافه کرد: همه ما بی‌تردید می‌دانیم که استراتژی دائمی آمریکا ممانعت از تثبیت و رشد انقلاب اسلامی بوده و خواهد بود. او در ابتدای این استراتژی و انقلاب اسلامی همزمان با بلوکه کردن دارایی‌های منقول و غیرمنقول ایران در آمریکا و دیگر کشورها آنها را در جهت قطع رابطه و دخالت در امور داخلی ایران و همراه سازی و تسلیح بعضی از آنها جهت حمله به ایران تحریک و تشویق کردند. کودتاهای نظامی مثل کودتای نوژه جهت براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی طراحی و تا مرحله‌ی اجرا عملیاتی شد و در مقابله با انقلاب اسلامی ایران گونه‌های متعددی از جمله تحریک اقوام، ایجاد بحران‌های سیاسی در شهرها و استان‌های مرزی و تشکیل گروه‌های منافق و مزدور را به انجام رساند. همین قدرت در ابتدای انقلاب ترور بسیاری از شخصیت‌های انقلابی ایران را در دستور کار قرار دادند. تازه‌ترین داغی که بر دل ملت ایران گذاشت شهادت سردار دل‌ها و سردار اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که آنچه مسلم است دشمنی‌ها و فتنه‌انگیزی‌های آمریکا نسبت به انقلاب اسلامی از جمله تحریم‌های کورکورانه و دیوانه‌وارش همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: با کمال تاسف ماهیت دولت آمریکا بر کینه‌توزی بوده و تغییری نکرده و نمی‌کند. آمریکای امروز همان آمریکای جهان‌خوار و تروریست‌پرور است. آمریکا همان مربی ساواک در دوران ستم‌شاهی خاندان پلید پهلوی قبل از انقلاب اسلامی است چرا که ماهیت انقلاب اسلامی تثبیت سبک زندگی نوین ایران باشکوه مبتنی بر فرهنگ شکوهمند و غنی اسلام ناب محمدی است. بر پایه این همه دشمنی و جنایات پی در پی است که در فرهنگ امامین انقلاب، ملت مقاوم ایران دشمن اصلی جمهوری اسلامی یعنی آمریکای جنایتکار را شیطان بزرگ می‌داند و چنین است که هنوز شعار باشعور تمام ملت ایران و مسئولین شعار مرگ بر آمریکا است.

در ادامه نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای دقایقی شعار «مرگ بر آمریکا» را در صحن علنی مجلس سردادند.