حجت‌الاسلام مجید نصیرایی ، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در بررسی  وضعیت طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی در گفت و گو با پارس نیوز اظهار داشت: طرح اخیر کمیسیون پس از بررسی‌های متعدد نمایندگان و کمیته فضای مجازی نهایی و به زودی ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی جزو مهم‌ترین اولویت‌های کمیسیون فرهنگی است،گفت: ساماندهی فضای مجازی دغدغه‌ای جدی است چراکه بسیاری از فرصت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی از آن نشأت می‌‌گیرد.

نصیرایی تصریح کرد: دردنیای امروز، اهمیت فضای مجازی بر کسی پوشیده نیست چراکه جوامع بشری همواره از آن در زندگی روزمره خود استفاده می‌کنند. ساماندهی این فضا برای ارائه کیفیت بیش‌تر آحاد جامعه اولویت دارد و کمیسیون درصدد است هرچه زودتر به آن بپردازد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی خاطرنشان کرد:  متاسفانه فضای مجازی کنونی، از کیفیت مطلوب برخوردار نیست و آنچه را که شایسته است، به مردم ارائه نمی‌دهد، لذا کمیسیون در تلاش است با بررسی کارشناسانه، به صیانت از حقوق کاربران بپردازد تا فرصت‌های بهتری برای کاربران این فضا رقم بخورد.

وی اظهار داشت: درحال حاضر تمرکز اصلی کمیسیون فرهنگی بر موضوع طرح جمعیت و تعالی خانواده است که پس از اتمام بررسی ها، این طرح جمع بندی و به تصویب خواهدرسید.

نصیرایی بیان داشت: پس از تصویب طرح جمعیت و تعالی خانواده، طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی با اولویت دنبال خواهد شد.