محمود عباس‌زاده ، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم در گفت و گو با پارس نیوز درتشریح اظهارات توهین آمیز مکرون، رییس جمهوری کشور فرانسه نسبت به پیامبر اکرم(ص) باظهار داشت: اگر بخواهیم در مقابل اظهارات اخیرمکرون مقابله به مثل کنیم می‌بایست همچون خودشان دست به توهین بزنیم، اما توهین کردن شایسته یک مسلمان نیست چراکه دهان مسلمان، پاک و زبان او به الفاظ نادرست آغشته نمی‌شود بنابراین هیچ‌گاه دربرابر این اقدام، مقابله به مثل نمی‌کنیم و اجازه نخواهیم داد پاکی مسلمانان با چنین آلودگی‌ای لکه‌‌دار شود.

وی افزود: دولت فرانسه که طبق ادعای خود، دایه دار فرهنگ و دموکراسی است اکنون بیش‌ترین توهین را به ملت خود کرده‌‌است چراکه هنر فرانسوی‌ها در اروپا مطرح و زبانزد است.

نماینده مردم مشکین شهر درمجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسلمانان فرانسه کم نیستند لذا اقدام مکرون بیش از آنکه توهین به مردم سایرکشورها باشد، توهین به ملت خود بود بنابراین انتظار می‌رود که مردم فرانسه به او پاسخ دهند.

عباس زاده خاطرنشان کرد: رفتارهای مکرون و تلقی کردن این اقدام ناپسند در زمره آزادی به صراحت آشکارکرد که او در حوزه علوم انسانی دانش ندارد.

*آزادی بیان نمی‌تواند با توهین همراه شود

این نماینده مجلس یازدهم بیان داشت: ماهیت آزادی بیان مشخص است؛ بنابراین آزادی بیان هیچ‌گاه نمی‌تواند با توهین همراه گردد. بیان، ابزار گفت‌وگو و ادای احترام است. نمی‌توان با ابزاری که برای انسجام و وحدت به‌کار می‌رود توهین کرد و آن آزادی بیان خواند. اگرچه ادعای پوشالی فرانسه منبی بر آزادی بیان این کشور نیزنادرست است چراکه هیچ‌گاه اجازه ایستادگی مردم در برابر آنچه که نادرست است را نداده و همواره درصدد محاکمه افراد معترض هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: مکرون هرگز اجازه صحبت درباره بنیادهای لبیرال را به مردم نمی‌دهد و چنانچه فردی این موضوع را به چالش و نقد کند، مجازات خواهد شد. مکرون باید تناقض رفتاری خود را پاسخ دهد. اگرچه تاکنون رفتارهای او عدم دانش سیاسی و بی خردی او را اثبات کرده است.

وی افزود: رییس جمهور فرانسه به اعتقادات یک میلیارد مسلمان توهین کرده به همین خاطر دستگاه دیپلماسی کشور و کمیسیون امنیت ملی و سیاست این اقدام را بی پاسخ نخواهد گذاشت. فراخوان سفیر فرانسه به وزارت خارجه با هدف تذکر و جلوگیری از هرگونه توهین نسبت به دین مبین اسلام در زمره همین پاسخ قاطع خواهد بود.