حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل بین الملل درباره طرح ترامپ مبنی بر پیوستن ایران برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ، گفت: همه می‌دانند که ترامپ یکی از بزرگترین دروغگویان تاریخ ریاست جمهوری آمریکاست، همچنین بنا بر اظهارات خود رسانه‌های آمریکایی اگر ترامپ روزی ۱۰۰ بار دروغ نگوید، قادر به نفس کشیدن نیست.

او افزود: ترامپ دچار یک نوع مشکل روانی شده است، بر همین اساس با یاوه سرایی‌های مختلف سعی دارد خود را روی آنتن رسانه‌ها به خاطر تبلیغات انتخابات نگه دارد.

کنعانی مقدم تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس استراتژی، راهبرد و سیاست‌های خود، رژیم صهیونیستی را به عنوان دشمن اصلی جمهوری اسلامی ایران و یک رژیم تروریسم، نژاد پرست و کودک‌کش می‌شناسد و قطعا با توجه تفکر انقلاب اسلامی محال است که روابط خود را با رژیم صهوینیستی عادی کند.

کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به اظهارات تکراری ترامپ که در صورت پیروزی‌اش در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، ایران خواستار یک توافق جدید با واشنگتن خواهد شد، گفت: ترامپ تصور می‌کند که با این روش‌های پروپاگاندایی و تبلیغاتی، می‌تواند آرای بیشتری را در انتخابات آینده به دست بیاورد.

کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: یکی از نقطه ضعف‌های انتخاباتی ترامپ این است که در مقابل قدرت ایران زانو زده و تسلیم شده است و ایران همچنان ایستاده مقاومت می‌کند، به همین دلیل به نظر می‌رسد که ترامپ در زمینه مذاکره با ایران سعی می‌کند جنگ روانی را در این زمینه داشته باشد و به سیاستمداران آمریکا و مردم القا کند که فشار‌های حداکثری، تحریم‌ها و تهدید‌ها در حال اثر کردن است در حالی که این چنین نیست و جمهوری اسلامی همچنان به مواضع به حق خود پایدار است.