رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در اظهاراتی گفت روسیه و نه ایران قصد مداخله در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر را دارد.

نانسی پلوسی روز پنج شنبه مدعی شد در حالی که ایران بازیگری بد بود، روسیه شرور واقعی مطرح شده در ادعا‌های مقامات اطلاعاتی آمریکا مبنی بر تلاش مسکو و تهران برای مداخله در انتخابات ۲۰۲۰ است.

رهبر اکثریت دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در نشستی توجیهی با مقامات اطلاعاتی آمریکا گفت: همه چیز‌هایی که اینجا دیده ایم، اظهارات مطرح شده‌ای را که دیروز شنیدیم، توجیه نمی‌کند.

پلوسی با اتهام‌زنی به تهران و مسکو افزود: روسیه شرور و مظنون واقعی است. بنا به آنچه شاهد بودیم، ایران یک بازیگر بد است، ولی هیچگاه همتراز روسیه نیست.

مدیر اطلاعات ملی آمریکا روز چهارشنبه «ایران، روسیه و چین» را به تلاش برای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری کشورش متهم کرد. جان راتکلیف گفت: «چین، روسیه، ایران و عواملی دیگر در تلاشند تا با دخالت یا اثرگذاری در انتخابات کشورِ ما به اهداف خود برسند. در واقع حرف من این است که در این مسئله تنها چین مداخله کننده نیست.»

آمریکا بار‌ها دیگر کشور‌ها را به نقض قوانین و تلاش برای اقدامات مخرب در حوزه سایبری متهم کرده است. این اتهام زنی‌ها به قبل از آخرین انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برمی‌گردد. در آن زمان واشنگتن، مسکو را به تلاش سایبری برای تاثیر گذاشتن در نتیجه انتخابات سال ۲۰۱۶ متهم کرد. ادعا‌هایی که نه تنها در نتیجه تحقیقات ۲ ساله بازرسان وزارت دادگستری آمریکا به اثبات نرسید و بلکه هیچگاه از سوی روسیه نیز تائید نشد.