پروین صالحی مبارکه در گفت و گو با پارس نیوز اظهار داشت: مسئولان اجرایی بارها در سخنرانی ها در مقام از زحمات، ایثار و تلاش پرستاران سخن گفته و وعده هایی داده اند که عملی نشده است.

وی افزود: کارانه‌ای که یک پرستار باید در سال قبل به مبلغ 400 هزار تومان دریافت می‌کرده، امسال دیگر آن میزان ارزش ریالی را ندارد و ارزش مالی خود را از دست داده است. حتی بررسی ها نشان می دهد آن هزار میلیارد تومانی که برای پرداخت معوقات پرستاران اختصاص یافته هم گره ای از مطالبات پرستاران را نگشوده و با کمال تاسف چیزی به آنها نرسیده است.

وی در ادامه تاکید کرد: مجلس باید بداند میلغ یک هزار میلیارد تومان که برای معوقات کارانه پرستاران اختصاص یافته چگونه هزینه شده، بنابراین ضرورت دارد در بخش پرداختی‌های پرستاری، شفاف‌سازی لازم صورت بگیرد تا مشخص شود که منابع در چه بخشی هزینه شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پرستاران روزهای دشواری را سپری می کنند، گفت: شعارهای مسئولان مبنی بر «تبدیل وضعیت» و «افزایش حقوق نیروهای شرکتی» تحقق‌نیافته است و مبلغ کارانه و پاداش کرونای کادر پرستاری بسیار ناچیز بوده است و تنها وعده های داده شده  روی کاغذ مانده است.

به گفته این نماینده مجلس، مشکل تبدیل وضعیت پرستاران را باید به سرانجام رساند، چرا که سالهاست برخی پرستاران به شکل قراردادی در حال خدمت رسانی هستند و بی تردید این خواسته یا مطالبه به منظور تغییر وضعیت، کاملا به حق است اما باید منابع مالی آن نیز در نظر گرفته شود.