علی اکبر علیزاده برمی در گفت و گو با پارس نیوز  در تشریح مهمترین اولویت های کمیسیون کشاورزی اظهار کرد: این اولویت ها، چند موضوع را شامل می شود؛ ازجمله پیگیری وضعیت موجود و بررسی قوانین که در بحث پیگیری وضع موجود، به دنبال این هستیم تمامی وظایف و اختیارات وزارت جهاد کشاورزی که پیش تر مجلس تصویب کرده بود، به این مجموعه برگردد و مجددا این قانون احیاء شود.  در حال حاضر قسمتی از اختیارات به وزارت صمت داده شده و این باعث بسیاری از مشکلات شده است، به همین دلیل دستمان بسته است، برای همین بلاتکلیفیم و از هیچ کدام از این دو وزارتخانه نمی توانیم محکم و قاطع سوالتمان را بپرسیم. بنابراین این امر اصلی ترین خواسته یا مطالبه به لحاظ ساختاری به شمار می رود.

این نماینده مجلس یکی دیگر از مهمترین اولویت های این کمیسیون را ساماندهی سیستم تامین و توزیع نهادهها دانست و گفت: برای این مسئله با مسئولان جهاد کشاورزی، بانک مرکزی و وزارت صمت و سایر دست اندرکاران، حدود 10-12 جلسه برگزار شده و امیدواریم زودتر به نتیجه برسد. نکته دیگر استفاده از ظرفیت مرغ لاین در تولید مرغ کشور است. از طرفی سهم مجتمع مرغ آرین در بازار دو در هزار بود، به همین علت برنامه ریزی شده، این سهم امسال به 50 درصد و سال آینده به صد درصد برسد تا ما نیاز نداشته باشیم، جوجه یک روزه را از کشورهای خارجی وارد کرده و خودکفا شویم. مطلب دیگری که در این قضیه مطرح شده، وضعیت پسماندها و ساماندهی آنهاست به ویژه در مناطق بسیار پرجمعیتی که مثل مناطق شمالی، زمین کم است، پیگیر این مسئله از طریق محیط زیست هستیم.

به گفته وی، از دیگر مباحثی که در صحن مجلس مطرح است، بحث خودکفایی در محصولات اصلی کشاورزی بوده که یکی از آنها نهادههای دامی مثل ذرت و سویا و ذرت دامی و ساده و دانه های روغنی است که کمیسیون در حال طراحی این مسئله بوده تا آن را به صحن علنی بیاورد و به نتیجه برساند.

علیزاده برمی در ادامه با اشاره به اینکه برای تعیین نرخ تضمینی گندم نمی خواهیم دست وزیر جهاد کشاورزی را ببندیم اظهار کرد: در حال حاضر دستشان باز شده و با آن برآورد 4200 تومانی که داشتیم، تاکید کردیم که نباید قیمت تضمینی از 4500 کمتر باشد اما در شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست حمایتی محصولات اساسی، کشاورزان هم حضور دارند و به نتیجه می رسند، ماهم به عنوان نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی تصورمان این بود که شاید این قانون دیر تصویب شود و یا تصویب نشود، برای همین خواستیم کمکی به کشاورزان کرده باشیم تا دولت مثل سالهای گذشته به ضرر کشاورزان رای ندهد اما متاسفانه قیمتی که در حال حاضر معین کرده اند، 4 هزار تومان است که اصلا مورد رضایت کمیسیون کشاورزی نیست.