سردار محمدرضا فلاح زاده معاون هماهنگ کننده نیروی قدس سپاه بعدازظهر امروز (سه شنبه) در آئین رونمایی از کتاب ابوباران (خاطرات مدافع حرم مصطفی نجیب) که در حوزه هنری برگزار شد، اظهار داشت: فاطمیون دارای ویژگی های متعددی بودند که یکی از آنها این بود که اسلام ناب یعنی همان اسلامی که امام راحل معرفی کرده بودند را شناخته بودند و در نقطه مقابل اسلام اموی و در یک کلام اسلام آمریکایی را که در ظاهر داعش و القاعده و وهابیت بروز پیدا کرده بود هم به خوبی شناخته بودند.

وی با بیان اینکه آنها زیر نظر فرمانده معظم کل قوا و فرماندهی میدانی شهید حاج قاسم سلیمانی سازماندهی شدند، گفت: فاطمیون وقتی که خواستند به سمت اردوگاه جبهه حق راهی شوند، خدا را در نظر گرفتند چراکه در ایران لشکر و رسانه و پایگاهی نداشتند؛ اگر از اینها تبلیغی در جایی می شد دچار مشکل می شدند، لذا فقط به خاطر خدا رفتند و اعتقادی وارد جبهه شدند.

سردار فلاح زاده با طرح این سوال که مگر می شود کسی با جان خود در جبهه جنگ برای شهرت و قدرت و ثروت و شهود بازی کند؟ افزود: ویژگی دیگر فاطمیون این بود که آنها به دستور ولی خدا رفتند و به وظیفه خود عمل کردند؛ اگر کسی بدون دستور ولی خدا به جنگ برود قطعا مجروحش جانباز نیست و کشته اش هم شهید نخواهد بود.

معاون هماهنگ کننده نیروی قدس سپاه ادامه داد: اینها فهمیدند پرچمدار جبهه حق و نائب امام زمان رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای است. ویژگی دیگر فاطمیون بصیرت و دشمن شناسی آنها بود چراکه جغرافیای دشمن را هم خوب شناخته بودند. آنها آمریکا و وهابیت را به خوبی شناخته بودند و با شناخت کامل از صحنه نبرد به مصاف دشمن رفتند.

وی با اشاره به نقش موثر و ارزنده فاطمیون در جنگ سوریه، عنوان کرد: فاطمیون در منطقه غوطه شرقی، آزادسازی حلب، جنوب سوریه، آزادسازی تدمر حماسه ها آفریدند. آنها در جنوب حلب با فرماندهی مستقیم حاج قاسم سلیمانی حماسه ها خلق کردند.

سردار فلاح زاده با اشاره به نقش بی بدیل فاطمیون در سقوط داعش، عنوام کرد: در تصرف آخرین پایتخت و قلعه داعش در ابوکمال سوریه فاطمیون و زینبیون و حزب الله نقش اساسی داشتند که حاج قاسم به آنها پیام داد و گفت من دست شما را می بوسم و اگر اجازه می دادید پای شما را هم می بوسیدم.