حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت با اشاره به رأی اعتماد مردم به علیرضا رزم‌حسینی وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت صمت، گفت: الحمدلله با این رأی وزیر مشخص شد، وزارت صمت یکی از وزارتخانه‌هایی است که در خط مقدم شرایط مبارزه با تحریم است و بار مسئولیت تأمین کالا‌های اساسی و ضروری و بخش بزرگی از بار تولید را بر دوش دارد؛ البته وزارت کشاورزی هم در بخش مربوط به خودش نیز مسئولیت تولید دارد.

وی افزود: ۴ مسئله از مسئولیت‌های اصلی امروز در وزارت صمت است و در حکمی که من دیروز صادر کردم سیاست‌هایی که وزارت صمت باید دنبال کند را به پیوست ابلاغ کردم. اول در بخش جهش تولید است که همه مسئولیت داریم و باید این شعار را محقق کنیم و حرکت ما در زمینه تولید هم باید بهتر باشد.

روحانی خاطر نشان کرد: علی رغم مسئله کرونا و مشکلاتی که کرونا برای ما به وجود آورده است، نسبت به تولید در سال گذشته در بسیاری از بخش‌های صنعتی شاهد رشد هستیم؛ از کالا‌های مهم تولیدی مثل فولاد و پتروشیمی تا لوازم خانگی و خودرو رشد داشتیم و امسال تولیدش نسبت به ۵ ماهه اول پارسال رشد قابل ملاحظه‌ای دارد.

رئیس جمهور گفت: مردم بدانند علی رغم تحریم و سختی‌ها در بخش تولیدی، کشاورزی و صنعت و بخش‌هایی از خدمات شاهد رشد قابل ملاحظه‌ای هستیم و این جهش تولید و رونق تولید به عنوان وظیفه مضاعف بر دوش ماست.

روحانی با اینکه نکته دوم صادرات کالاست اظهار کرد: با توجه به شرایط تحریمی بار اصلی تأمین ارز در سال‌های قبل و گذشته مسئله نفت،  میعات و گاز بود، ولی الان با مشکلاتی توأم روبه‌رو هستیم. برخی می‌گویند قبل از این دولت هم تحریم بوده و قبل از این گفتید مشکلات به خاطر تحریم نیست، ولی الان چه می‌گویید؟ باید گفت جنگ اقتصادی در این سه سال اتفاق افتاده، آنچه در گذشته بوده تحریم بوده نه جنگ. در شرایط قبل از این دولت، دولت حداقل یک میلیون بشکه نفت صادر می‌کرده است. آن هم نفت با قیمت ۱۲۰ دلار، آن روزهایی که قیمت نفت پایین آمده بود یعنی در اوایل سال ۹۲ تازه شده بود ۱۰۴ دلار. یعنی قیمت بالای صد دلار بوده است.